Xbox 360 via versterker (geen toslink)

Pagina: 1
Acties:

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 21:44
Hallo,

Ik heb de surround set van mijn ouders overgenomen en wil nu de xbox 360 hierop aansluiten. Uiteraard heb ik al verschillende topics gelezen maar ik heb een iets afwijkend probleem:

- Ik heb een advanced scartkabel
- Ik heb GEEN toslink op de receiver
- Ik heb WEL Digital IN en OUT op de receiver

Ik heb het nu zo voor mekaar dat ik geluid heb via alle 5 de boxen maar dit is niet echt dolby surround aangezien hij hetzelfde geluid gewoon over alle 5 de speakers gooit. De opstelling nu:

- Scartsplitter (3 scart) naar de tv (omdat ik maar 1 scart heb op de tv)
- Scartkabel van xbox360 naar tv
- rood/witte audiostekkers van de scartsplitter naar de receiver (video kanaal)

Door dat laatste heb ik geen Dolby Surround dat snap ik.

Maar hoe krijg ik WEL Dolby Surround? In andere topics is het aanschaffen van een Toslink kabel voldoende. Maar die in/uitgang heb ik dus niet. Bestaan er misschien stekkertjes die van Toslink naar Digitale plug gaan? En zo ja is het dan nog steeds echt Dolby Surround?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen of een goeie tip heeft om het voor mekaar te krijgen?! _/-\o_

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
die zijn er.

http://www.google.nl/sear...l&q=toslink+to+coax&meta=

edit: En volgens mij heb je dan ook nog Dolby.

[ Voor 33% gewijzigd door Hoover op 04-09-2007 17:08 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-02 08:58

The Zep Man

🏴‍☠️

Als je creatief bent kan je ook je 360 modden met een aparte coax SPDIF connector. Op eigen risico, natuurlijk. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

yepz want die dingen sturen het signaal RAW door. Dus als je ingang DD is en de reciever kan dat decoden komt het helemaal goed

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 21:44
Weet niet of de digitale ingang DolbyDigital is maar daar ga ik vanuit aangezien het een Home Theatre Set is: Philips LX8200SA.

Maar dan wordt het nog wel prijzig aangezien een converter 24,- kost en een kabeltje 8,- ofzo :-(.

[ Voor 29% gewijzigd door bsmpower op 04-09-2007 19:04 ]