Toon posts:

[WRT54GL] Campusnet door Linksys?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb sinds een tijdje Campusnet en nu wil ik even wat hardeschijfruimte vullen, alleen ik heb een probleem: Ik heb een Linksys WRT54GL zodat ik mijn laptop wireless kan gebruiken, alleen deze zit dus op mijn aansluiting op het campusnet. Daardoor kan ik niet zien wat daar allemaal geshared wordt, maar dit moet geloof ik wel kunnen, omdat de router tevens een switch is.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Ik heb al geprobeerd om bij "advanced routing" de router in te stellen als Router in plaats van Gateway, maar dit werkte niet en ik vermoed dat het ook niet zo makkelijk zal zijn :P .

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je zou de aansluiting vanuit het campusnet op poort 1 t/m 4 kunnen aansluiten, dus niet op de WAN poort. Je WRT54GL werkt nu gewoon als een switch met wireless accesspoint.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:59
ik ken het campusnet niet maar als je rechtstreeks met meerdere pc's kan verbinden moet je het kabeltje van het campusnet in een van de 4 LAN aansluitingen aansluiten ipv WAN of internet ;) Dan kun je zowel via wifi als met de de 3 overige lan verbindingen geswitched het netwerk op buiten de interne router om :D

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou best een oplossing kunnen zijn, even proberen.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-03 11:37
als je wilt zien wat er geshared wordt moet je je pc voorzien van een extra netwerkkaart.
dan plug je je kabel van campusnet in in de pc en de andere kaart gebruik je om te verbinden met je linksys. Dan zie je ook wat er daar allemaal voor (illegale) zaken gedeeld worden :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was dus mijn bedoeling :P . Maar kan dat niet via de Linksys? Want ik heb geen zin om m'n PC steeds aan te laten als ik wireless wil gebruiken.

Ik heb trouwens die oplossingen van hierboven geprobeerd, dan zegt hij dat mijn mac-adres is geblokkeerd. Dat kan wel kloppen, want ik heb het adres van de Linksys aan Campusnet doorgegeven.
Je kan wel via internet je Mac-adres registreren, alleen ik heb door een fout geen studentnummer, dus ik kan niet inloggen. Als ik over een paar dagen weer een studentnummer heb probeer ik het wel nog een keer :) .

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 16:31 ]

Pagina: 1