Op het moment ben ik bezig met een klein applicatie te schrijven, waarin mensen een orderlijst in de vorm van een JTable moeten invullen. Om te beginnen heb ik een JTable aangemaakt met 60 lege rows... dit is misschien wat omslachtig maar een andere methode kan ik zo snel niet vinden.
Wat ik nu wil doen, is op het moment dat de gebeuiker op "Save Order" klikt, (voorlopig) de data in de console wordt weergegeven. Echter heb ik continu te maken met NullPointerExceptions.
Ook als ik simpel de table.getColumnCount wil ophalen, en printen geeft hij de NullPointerException.
Ik twijfel of ik de JTable correct heb opgebouwd, omdat ik normaliter met een TableModel werk, maar omdat de tabel wel als een soort spreadsheet te zien krijg denk ik dat dit wel goed zit.
Ik hoor graag reacties, als er meer info noodzakelijk is hoor ik het ook wel.
Gr. Martijn
Wat ik nu wil doen, is op het moment dat de gebeuiker op "Save Order" klikt, (voorlopig) de data in de console wordt weergegeven. Echter heb ik continu te maken met NullPointerExceptions.
Ook als ik simpel de table.getColumnCount wil ophalen, en printen geeft hij de NullPointerException.
Java:
1
2
3
4
5
| int aantal_rijen = table.getRowCount(); int aantal_kolommen = table.getColumnCount(); System.out.println("Aantal rijen: " + aantal_rijen); System.out.println("Aantal kolommen: " + aantal_kolommen); |
Ik twijfel of ik de JTable correct heb opgebouwd, omdat ik normaliter met een TableModel werk, maar omdat de tabel wel als een soort spreadsheet te zien krijg denk ik dat dit wel goed zit.
Ik hoor graag reacties, als er meer info noodzakelijk is hoor ik het ook wel.
Gr. Martijn