Toon posts:

WinFast 6100M2MA- checksum error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 4 maanden met me nieuwe PC gewerkt te hebben wilt hij nu niet meer op starten.
Het probleem begon gisteren toen ik de inhoud van me pc had overgeplaatst naar een nieuwe kast. Echter wilt hij nu niet meer op starten.

Als ik hem aandoe krijg ik eerst het moederbord logo te zien, vervolgens gaat hij naar het scherm waar er word gecheckd op je hd, (c)d(vd)-rom, geheugen etc. maar dan blijft hij daar hangen met het bericht: checksum error - defaults loaded. Ik kan dus ook niet op f1 of del drukken.

Ik heb mijn moederbord er uitgehaald om te kijken of ik misschien weer wat schroeven er te hard had ingedraaid maar er was niks te zien, na het terugplaatsen kreeg ik nog steeds het zelfde probleem.

Ik heb wat ge googled maar ik zag dat andere mensen met dit probleem wel gewoon door konden gaan door op f1 te drukken...

Wat heb ik zelf geprobeerd..
Ik heb effe de voeding van me broertje geprobeerd - geen resultaat
Kabels vervangen van de HD - geen resultaat
Batterij er even uitgelaten - geen resultaat
Dvd-rom afgesloten - geen resultaat

Denken jullie dat het aan de batterij van me mobo kan liggen of is het moederbord weer kapot ;/ Zou wel raar zijn aangezien mijn systeem pas paar maanden oud is en ben er altijd zorgvuldig mee omgegaan. alhoewel het probleem begon toen ik me pc had overgebouwd..

Ik heb een Foxconn WinFast 6100M2MA moederbord met daarop 2x 1024mb kingstond ddr2 geheugenbankjes en een AMD Athlon 4400+ draaiend met een 450 wat chieftec voeding. geluid & video gebruik ik gewoon onboard.

Verwijderd

Google?

Eerste hit bij "bios checksum error":
http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=200621

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net snel een nieuwe batterij gekocht maar het probleem doet zich nog steeds voort.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

heb je toevallig een stekker op clearmos pin gezet, of jumper veranderd ? Lijkt erop dat ie zichzelf telkens reset

[ Voor 11% gewijzigd door DaLoona op 04-09-2007 18:08 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie 1 zo'n blauw jumpertje bij die clearmos staan.. dat is goed neem ik aan. ik heb voorderest ook niets aan jumpers of zo veranderd aangezien ik daar niet veel van af weet.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Heb je over deze pinnetjes een jumper zitten?

Afbeeldingslocatie: http://www.computerleben.net/artikel/images/hw_bios_1.png

[ Voor 9% gewijzigd door Zygivt op 04-09-2007 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee oeps! verkeerd gekeken. erboven zijn nog 3 pinnetjes waarvan op 2 een jumper zit. de clr_cmos zijn jumper vrij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem nog steeds.. kzal anders ff kijken of ik hem kan ruilen.. anders een nieuwe kopen. of heeft er iemand nog een oplossing ?

Als nog bedankt voor de moeite.
Pagina: 1