Toon posts:

Overclocken voor de noob

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb totaal geen ervaring met overclocken maar wil er graag mee gaan beginnen. Daarom kan ik wel wat hulp gebruiken.

Ik heb een:
Pentium 4 processor 516
512MB DDR
Nvidia GeForce 7600 GS 512MB DDR2

Hoe kan ik overclocken en tot hoever? En wat voor informatie hebben jullie eventueel nog meer nodig?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Laat daar nou juist een mooie FAQ voor zijn :)

Frequently Asked Questions TCA

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:21:
Hoe kan ik overclocken en tot hoever? En wat voor informatie hebben jullie eventueel nog meer nodig?
Tot je systeem niet verder kan, de max verschilt per pc.

Als je met vragen zoals dit komt, heb je totaal geen verstand van overklokken en is het beter om je eerst is goed in te lezen. Een beetje zoeken geeft je genoeg info om de basis te snappen.

Succes met zoeken en overklokken, :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb speedfan gedownload zodat ik de temperatuur in mn kast in de gate kan houden maar hoe kan ik nou daadwerkelijk overclocken?

Ik snap nu wel dat het allemaal om de koeling gaat maar waar kan ik daadwerkelijk het overclockne bewerkstelligen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 15:51 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:50:
Ik heb speedfan gedownload zodat ik de temperatuur in mn kast in de gate kan houden maar hoe kan ik nou daadwerkelijk overclocken?

Ik snap nu wel dat het allemaal om de koeling gaat maar waar kan ik daadwerkelijk het overclockne bewerkstelligen
Iets zegt mij dat je RoD's linkje nog niet hebt bekeken? Doe dat eerst even. :)

Verwijderd

Kilverdo;
weet je sowieso wel wat overclocken precies is? Wil je het doen omdat het 'nodig' is of gewoon omdat je er van hebt gehoord en je denkt dat die paar procent extra snelheid nuttig is voor je? Als je het gewoon om het idee wil gaan doen, bedenk dan ook wel dat je je garantie kan kwijt raken en dat het je hardware/windows kan beschadigen dus zorg voor een backup van je gegevens..

Zodra je weet wat overlocken precies inhoud en je hebt besloten dat je het wilt gaan doen, kan je het beste even de FAQ's erover doorlezen en een beetje op Google rondzoeken. Op die manier kan je erachter komen wat het in de praktijk inhoud en hoe het ongeveer moet... Je zult vanzelf op je zoektocht programma's tegenkomen en tips van andere gebruikers die misschien wel dezelfde hardware hebben..

Uiteindelijk zul je met behulp van deze programma's zelf je PC kunnen overclocken, begin gewoon zo klein mogelijk en je merkt vanzelf wel wat er wel/niet mogelijk is.

Uiteindelijk ben jij degene die moet gaan overclocken, men kan wel een kant en klare handleiding aan je geven maar daar leer je helemaal niks van... Succes!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Inderdaad even Frequently Asked Questions TCA lezen, verder je even verdiepen in het boekje wat bij je moederbord hoort (staan vaak biosinstellingen met uitleg in), en verder veel verschillende topics lezen. Op die manier krijg je enig beeld wat je aan het doen bent, welke tools je erbij nodig hebt, en waar je op moet letten.
Overclocken is niet iets wat je zomaar even moet doen als je wat resultaten wilt bereiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.