S-video --> Scart = geen beeld...

Pagina: 1
Acties:

• Ranc
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 14:49
Hoi,

Ik heb mijn laptop (asus A6000 series) met een ATI radeon mobility x700 videokaart aangesloten op mijn TV via een s-video kabel (van s-video out naar s-video in) en dat werkt allemaal perfect.
Maar de s-video kabel was erg kort en heb daarom een s-video naar scart kabel gekocht, maar nu krijg ik geen beeld meer. (het viel me wel meteen op dat de s-video naar scart kabel maar 4 pinnetjes heeft en me s-video kabel 7...)
En het rare is dat ik de TV wel kan 'activeren' en je ziet de TV dan ook "reageren" (er komen kort witten strepen in beeld), maar ik krijg dus geen beeld.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 21:13

EgoPro

Time is an illusion.

Gisteren deze verbinding gemaakt tussen een ATI Radeon 7500, eerst had ik hetzelfde probleem, nadat ik de nieuwste drivers had downgeload (was nog ingewikkeld om te installeren) en daarna had ik alleen z/w beeld maar dit is gewoon een feit bij deze ATI kaart.

Ik zal proberen drivers te downen.

>edit> en daarbij zat er op mijn scart plug ook nog een schakelaartje waarmee je kon kiezen tussen de tulp stekkertjes en de svideo ingang,.

[ Voor 19% gewijzigd door EgoPro op 04-09-2007 15:28 ]

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Het kan zijn dat je scart ingang op je tv geen s-video signaal ondersteund.
Misschien dat je hier iets verder mee komt: De grote tv-out FAQ

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wordt je TV wel goed herkend? Als je je laptop opstart met de kabel erin, zie je dan dat het scherm gecloned wordt op je TV? Staat in Windows (ATI control panel) je TV-out wel op B/PAL?

Allemaal vragen die je door het lezen van de FAQ had kunnen beantwoorden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Ranc
Bedankt voor de snelle replies:

@egopro: Ik wilde dus ook mijn driver gaan updaten maar als ik naar de ATI site ga moet ik eerst een proggie downloaden (Installation Verification Software) om te kijken of de speciefieke driver wel werkt met mijn video kaart en dan zegtie altijd dat de drivers niet kan worden geistalleerd....

@temp00: Dat zou kunnen ja, maar in de FAQ staat dat je dan wel beeld krijg maar dan wel zwart-wit, ik heb helemaal geen beeld :/

@CodeCaster: Ik had idd eventjes moeten melden dat ik ongeveer de hele FAQ door heb gelopen.
Opstarten heb ik dus getest, TV-out staat op B-PAL en mijn TV wordt herkent (ik kan m dus gwoon aanzetten, maar krijg dus geen beeld :( ).

Ook heb ik hem op een Sony en Philips TV getest, resultaat blijft: Geen beeld :(

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Is je scart naar S-Video kabel wel voor de juiste richting?
Ik heb hier een s-video naar scart adaptor, en daar staat een schakelaartje op IN/OUT .
Als dat niet juist staat -> geen beeld.

Ik veronderstel dus dat jouw kabel ofwel ook ergens zo'n schakelaartje heeft, ofwel maar in 1 richting werkt, en is het dan de juiste richting?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

(het viel me wel meteen op dat de s-video naar scart kabel maar 4 pinnetjes heeft en me s-video kabel 7...)
Hoe kom je aan een 7 polige S-videokabel? En nog belangrijker: Hoe krijg je die in je TV? Een S-videokabel is gewoon 4 polig. De aansluiting op de kaart is wel 7 polig, maar daarvan worden er maar vier gebruikt voor S-video (de andere drie samen met een massa voor een component signaal). Je moet er dus in principe gewoon direct een s-videokabel in kunnen steken.

Maarehm, ga eens 'uitsluiten' . Dus probeer eerst die andere kabel weer eens. ALs dat werkt, is of je Scart aansluiting gewoon neit goed (probeer op een andere TV, dan weet je het) of de kabel zelf is gewoon niet goed (probeer eens ergens anders waar s-video > scart wel werkt).

Alleen door het uit te sluiten en logica te gebruiken kan je je probleem oplossen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 21:13

EgoPro

Time is an illusion.

De exe pak de bestanden uit naar je harde schijf. Daar zit ook ergens een .inf bestand tussen. Deze kun je handmatig installeren in XP en zo kun je toch gebruik maken van de nieuwste driver. Ik maak er gebruik van op een Compaq EVO N800v met mobile Radeon 7500 --> Radeon 7500 series.
Op deze manier heb ik de driver geinstaleerd.

p.s.. Mijn werk-laptop Dell latitude D610 heeft ook een 8 polige s-video kabel en aansluiting

Afbeeldingslocatie: http://techpubs.sgi.com/library/dynaweb_docs/hdwr/SGI_EndUser/books/O2_OG/sgi_html/figures/s.video.gif

[ Voor 23% gewijzigd door EgoPro op 04-09-2007 16:04 ]

• Ranc
Ik heb de kabel (s-video -> scart) nu getest op een andere laptop (met een g-force kaartje); zelfde resultaat, maar toen ik tussen de ext 1 en ext 2 switchte op me TV, kwam er heel eventjes beeld in het rood voorbij flitsen. Heel vreemd, maar ik denk dus dat de kabel niet deugt...dus die gaat terug naar de winkel.

Thx voor al jullie reacties!
Pagina: 1