Externe schijf werkt niet meer op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Beste tweakers,

ik heb nu bijna een jaar een externe hd van Conceptronic (400 GB). Deze heeft altijd perfect gewerkt, maar sinds kort kan ik deze niet meer op mijn pc benaderen. Windows herkend wel een usb apparaat en installeert ook iets maar verder is er geen schijf terug te vinden. Bij computerbeheer - schijfbeheer is hij ook niet terug te vinden. Hij staat echter wel bij schijfstations in apparaatbeheer. Precies dit zelfde heb ik ook met 1 usb stick, terwijl een andere usb stick wel gewoon werkt.
Op deze pc staat Windows Vista

De schijf werkt op andere pc's en laptops gewoon perfect zowel onder Vista als XP.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderd

Titelfixje :)

Verwijderd

Ik had een vergelijkbaar probleem. Een tweaker hier wees mij op Tweakui - kijk daar eens mee of de HD niet verborgen wordt (of de betrokken schijfletter wel is aangevinkt).

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Bedankt voor de reactie maar ik heb de schijf nu aan de gang gekregn door de raid drivers :? van mijn moederbord te installeren. Alleen vind ie nu mij geluidskaart niet meer :(

Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd geeft ie nu aan.
Terwijl het geluid voor dit probleem wel gewoon werkte en de geluidskaart gewoon herkend werd.