Toon posts:

AMD Athlon 64 X2 Socket 939 OEM vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb zelf een Acer Aspire E360-PB7E met een Amd Athlon 64 3700+. Alleen de tijd gaat zo snel dat ik wel toe ben aan een Dual Core processor. Ik heb Socket 939 dus daar zijn er niet zoveel van beschikbaar, maar toch heb ik er een gevonden, namelijk de AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939. Nu heb ik 1 vraag. Kan ik mijn processor die nu ik mijn pc zit (AMD Athlon 64 3700+) verkopen op internet? Of kan dat niet omdat het een processor is die standard in een pc zat en daardoor dus niet werkt in een andere pc? Als het dus wel blijkt te kunnen, kan ik dan de koeler houden voor de toekomstige nieuwe processor de AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 dus? Of moet ik daarbij dan nog een nieuwe koeler kopen want het gaan namelijk om een oem versie?

Berend-Bram Heinen

PS: Nu heb ik excact dezelfde vragen voor de videokaart want ik heb namelijk de X1950 of de X1650 op het oog.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Ik zou voor een Boxed versie van die X2 gaan. Een OEM versie komt zonder koeler en je oude koeler hoeft niet persé geschikt te zijn voor de nieuwe CPU. Ook is de kwaliteit van een koeler een stuk minder na enkele jaren. Tot slot heb je bij een Boxed versie een stuk gemakkelijker garantie.

Verder kun je een 3700+ prima door verkopen (verwacht er niet veel voor te kunnen vragen). CPU's zijn niet gelocked tot een specifieke OEM.

[edit]

Idem gaat op voor de videokaart, al wordt die sowieso geleverd met koeler.

[ Voor 9% gewijzigd door kalizec op 04-09-2007 15:03 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die boxed is dacht maar een 10 euro duurder, ik heb dezelfde en blijkt toch redelijk te koelen (34-37 graden).

Echter zou ik mischien toch eerder kijken naar een Opteron 170/180 of 185, zeker die laatste is 2.6Ghz en nu dacht ik rond de 200 euro.

[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 04-09-2007 15:04 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor jullie reacties, dus ik kan gewoon mijn oude processor verkopen aan iemand waar die dan ook zeker doet?

Verwijderd

Topicstarter
Trouwnens, de box versie zie ik eigenlijk nergens

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pricewatch: AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2x2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W, Boxed)
Boxed :) Mischien niet op voorraad.

(2 posts -> edit is makkelijker)
De S939 loopt er hard uit, dus hij zal wat schaars zijn/worden.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 04-09-2007 15:12 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
209 euro! de niet box versie is 70 euro

• kalizec
Dat ene resultaat is dan ook omdat die processor al heel moeilijk te krijgen is en dan ook nog bij een shop met een klote waardering. Maar het wordt sowieso lastig om s939 processors te vinden. Kortom, als er meer dan 10 euro verschil tussen zit vooral de Tray processor pakken. Oorspronkelijk zat daar namelijk maar max 10 euro verschil tussen. Kennelijk tegenwoordig vanwege de schaarste niet meer.

In ieder geval niet te lang wachten. Op = Op. Want AMD maakt ze niet meer dus als een winkel ze niet op voorraad heeft is de kans dat ze ze als nog binnen krijgen vrijwel nihil.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vraag anders een shop die de try versie heeft of ze ook nog wat OEM koelers over hebben. Deze hebben een makkelijke aansluiting (zeker tov van de vroegere boxed).

Verwijderd

Topicstarter
Maar het belangrijkste is dat ik zeker wil weten dan ik mijn processor die standard in mijn pc zat kan verkopen en dat ie dan ook doet bij iemand met een socket 939 aansluiting en niet dat ie daar niet doet omdat ie standard in mijn pc zat. Gaat dat werken?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ja dat gaat werken, zijn gewoon standaard AMD cpu's. 100%.
Met videokaarten kan het verhaal anders zijn, het wil nog wel eens gebeuren dat het een uniek, speciaal voor die oem gebakken pcb/kaart is, met zijn eigen drivers. Hoe weet je dan of het bij een ander gaat werken ? simpel, haal de drivers op bij ATI of Nvidia en installeer die. Werkt het bij jou, werkt het overal (in principe). Geen probleem.

Verder kan ik je de Opteron aanbevelen ipv de X2. Dubbel zoveel cache en net zo duur, misschien zelfd goedkoper. Ook zijn de Opterons beter beschikbaar. Ze klokken ook nog eens prima over.
Waarom een 180 nemen, als je met een 170 net zo makkelijk de 2.6 Ghz haalt ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:21:
Met videokaarten kan het verhaal anders zijn, het wil nog wel eens gebeuren dat het een uniek, speciaal voor die oem gebakken pcb/kaart is, met zijn eigen drivers. Hoe weet je dan of het bij een ander gaat werken ? simpel, haal de drivers op bij ATI of Nvidia en installeer die. Werkt het bij jou, werkt het overal (in principe). Geen probleem.

Verder kan ik je de Opteron aanbevelen ipv de X2. Dubbel zoveel cache en net zo duur, misschien zelfd goedkoper. Ook zijn de Opterons beter beschikbaar. Ze klokken ook nog eens prima over.
Waarom een 180 nemen, als je met een 170 net zo makkelijk de 2.6 Ghz haalt ?
Bedankt voor de reactie, ik ga denk ik voor de opteron of ik ga een heel nieuw systeem bouwen, welke raden jullie dan aan als een goede socket + een goede processor die ook goed is qua prijs?

Verwijderd

Madrox schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:21:
Dat zit het dan ook nooit in de CPU's maar uiteraard in het moederbord / gelimiteerde BIOS, ik zou niet zo zeker willen roepen dat het gaat werken.

• kalizec
Als ik die CPU op dit moederbord (zelf samengesteld systeem op basis van A8N-SLI) zou stoppen zou het werken. Daar ben ik van overtuigd. CPU's worden niet gelocked naar een specifieke OEM. Moederborden daarentegen vaak wel.

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:10

Lemmy18

H2O-cooling addict

dat zijn nu de nadelen aan OEM systemen, cpu's gaat zeer moeilijk, ram en videokaarten en hd's bijhangen allemaal geen probleem, maar ze maken die mobo's zo beperkt mogelijk ... ;)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05:32
Die oude AMD processor kan je gewoon verkopen.
Kijk wel of je moederbord je nieuwe processor ondersteund (eventueel met een BIOS update).

Als je een geheel nieuw systeem gaat bouwen zou ik dat persoonlijk doen op basis van een Intel Core2Duo processor.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:34:
[...]

Dat zit het dan ook nooit in de CPU's maar uiteraard in het moederbord / gelimiteerde BIOS, ik zou niet zo zeker willen roepen dat het gaat werken.
Dat bedoel ik ook niet, zijn cpu is net als alle andere AMD cpu's. Hij kan hem dus gewoon verkopen, dat was zijn vraag. Of het werkt op dat andere moederbord, hangt idd af van de specificaties van dat moederbord. Maar daar is de TS niet verantwoordelijk voor, dat is de koper zijn zaak....

Voor de TS is het zaak uit te vissen of een X2 cq. Opteron kan werken op zijn moederbord.

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 04-09-2007 20:30 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Na wat speurwerk kwam ik op dit topic terecht. Ik zit min of meer met dezelfde vraag. Ik heb alleen een AMD Athlon 3200+-processor op m'n zolder-pc, socket 939. Ik zit er ook over te denken om een AMD Athlon X2 4200+ te bestellen (€ 69,96). Ik wil hier ook meteen een nieuwe koeler voor kopen, alleen ik heb geen idee wat voor één. Waar moet ik op letten en wat is zo'n beetje het minimale wat ik moet aanschaffen? Volsta ik met:

Merk : Spire
Type : KestrelKing
Toepassing : Socket 754 | 939 | 940
Max. rotatiesnelheid : 2700 rpm
Max. airflow : 34,46 CFM
Max. geluidsniveau : 22 dB
Thermische weerstand : 0,35 ºC/W
Spanning : 12 V
Opgenomen vermogen : 1,8 W
Stroomsterkte : ,15 A
Connector : 3 pins
Lengte : 70 mm
Breedte : 55 mm
Hoogte : 43 mm
Lengte (ventilator) : 80 mm
Breedte (ventilator) : 80 mm
Hoogte (ventilator) : 25 mm
Materiaal koelblok : Aluminium & Koper

Verwijderd

Je kunt volgens mij gewoon de OEM kopen trouwens.
De 3700+ heeft dezelfde TDP als een Manchester geloof ik, 89W :) (heb ik volgens mij ooit ergens gelezen)...

Verwijderd

Maar ik heb een 3200+.. geen 3700+... En ik heb echt geen idee waar ik op moet letten! :)

Verwijderd

Volgens mij gaat die koeler het wel redden :P
Zoek anders even wat reviews op en vergelijk het TDP van de gebruikte CPU met die van jou.

Verwijderd

Om even aan te geven wat voor n00b ik ben: TDP? wtf.. ;)

Verwijderd

Lukt prima, ik heb onlangs mijn 3000+ Venice vervangen door een X2 4200+ Toledo en de standaard acht euro kostende Arctic Silencer 64 TC die op die 3000+ zat, werkt evengoed met een X2 4200+.

• dion_b
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor koeler moet ik gebruiken?

Kick is een crosspost. masterjay, je toont nog steeds erg weinig eigen inzet. Zo gaat het hier niet. GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.