Toon posts:

Overclocken ------> format c: ??????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn overclock succes van mijn PIII 450 ben ik handenwrijvend overgegaan tot de aanschaf van een duron 700. Ik heb een dualboot systeem met win98se en 2K.
Nu het probleem: als ik de cpu frequency verhoog (maakt niet uit hoeveel), gaat windows 2000 meteen over zn nek (niet meer op te starten), wat resulteerd in opnieuw installeren. Het meest opmerkelijke is, dat ie zelfs een keer mn hele C schijf heeft gewist. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen. Ik heb namelijk geen zin om mn 700 op 700 te laten draaien (dan word ik waarschijnlijk van dit forum gebanned)

Asus A7V 133
Duron 700
256mb infineon @133 (100 of 133 maakt niet uit)
HD1 (merkbenikffvergeten) Win98SE
HD2 IBM deskstar gpx 45 GB Win2K
Elsa gloria 2 pro

Verwijderd

win2k is bij mij ook niet zo erg blij met een overgeklockte proc, dus waarschijnlijk moet je win98 draaien!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Als ik hem te ver overklok krijg ik idd ook hangers en blauwe schermen.

Mijn Duron800@1000 draait geoon prima onder win2k :)

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 12:50 schreef tineau het volgende:
win2k is bij mij ook niet zo erg blij met een overgeklockte proc, ...
bij mij wel :P Duron700@1050 (sie sig)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:54

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, die probs heb ik ook... :'(

Als ik me TBird 850 op 1 Gig >:) zet dan draait ie goed onder win98se maar onder win2k krijg ik explorer errors... |:(

Maarja, veel verschil merk ik niet met het overklokken van de cpu.....

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
K ben er nu achter wat het probleem is. Als de frequency op 122 of hoger staat loopt mn computer vast, ook als ik hem daarna terug zet op 100. Hij loopt nu op 700@907. Ik vind het wel een beetje een tegenvaller als ik hoor dat sommige personen hem op 150+ krijgen (koop ik daar nu een kt133A voor?)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:05
Eej Heintje, kun je dat icoon van eppo niet gebruiken?
Past beter bij je naam.. :Y)

• Daylights
  • Laatst online: 10-05 20:42

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Hhmmzz.. nou, het enige probleem wat ik onder win2k had na het overclocken van m'n athlon classic, was dat ik spontane reboots kreeg! Hoe hoog ik m'n core voltage ook instelde, het hielp niets. Toen heb ik het IO voltage iets opgeschroeft en sindsdien nergens geen last meer van!:)

Misschien heeft dat voor jou ook wel nut.

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Op zondag 11 februari 2001 15:42 schreef Dunne_Hein het volgende:
K ben er nu achter wat het probleem is. Als de frequency op 122 of hoger staat loopt mn computer vast, ook als ik hem daarna terug zet op 100. Hij loopt nu op 700@907. Ik vind het wel een beetje een tegenvaller als ik hoor dat sommige personen hem op 150+ krijgen (koop ik daar nu een kt133A voor?)
Je hebt waarschijnlijk brak geheugen. Maar waarom heb je de multiplier nog niet veranderd.

Nuff Said

• Daylights
  • Laatst online: 10-05 20:42

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Op zondag 11 februari 2001 15:45 schreef Phreak het volgende:
Eej Heintje, kun je dat icoon van eppo niet gebruiken?
Past beter bij je naam.. :Y)
ROTFLOL :D:D:D

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:12
wat is de pci en agp deler op 122 mhz??

ik vermoed dat die dan op 1/3 en 2/3 staan.

pas de multiplier aan en ga op 133 draaien .. dan gaat de deler terug

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 februari 2001 15:51 schreef ElemenTAL het volgende:

[..]

Je hebt waarschijnlijk brak geheugen. Maar waarom heb je de multiplier nog niet veranderd.
Brak geheugen? En ik heb nog wel net nieuw gekocht :'(
K heb mn multipier nu op 7,5 staan. Multiplier 8 pakt ie wel maar windows start dan niet op. En alles daar boven doet mn scherm op zwart gaan en kan ik weer gaan kloten met jumpertjes

Verwijderd

ik heb een keer win2k op een asus mobo met UW-SCSI onboard naar de klote geholpen

gewoon door hem dag en nacht te laten draaien!!!
(was me server he)

was ik wel een beetje ziek van ja!!

maar iedergeval moest ik heel mijn schijf opnieuw formatteren en was me AGP kaartje naar de maan!

KL*TE K*T K*NK*R

dus je ziet... als er iets goed over zijn nek gaat.. kan win2k het niet zo echt aan..
maar het nog af te vragen hoelang win98 nog stabiel draait als ie ook een keer goed is onderuitgegaan!

Verwijderd

bij KT133A's staat onder de 133 MHz je divider van je FSB op 1/3, dus vind het nog knap dat je tot 122 MHz bent gekomen!
Probeer naar 133 MHz te zetten en je Multilpier ff met 0.5 te verlagen en kijk of het draait kan je daarna weer ophogen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 februari 2001 21:47 schreef Jambek het volgende:
bij KT133A's staat onder de 133 MHz je divider van je FSB op 1/3, dus vind het nog knap dat je tot 122 MHz bent gekomen!
Probeer naar 133 MHz te zetten en je Multilpier ff met 0.5 te verlagen en kijk of het draait kan je daarna weer ophogen.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld maar met een muliplier van 7 en een fsb van 125 pakt ie ook niet (133 was het eerste wat ik had geprobeerd)
Maar mn comp was weer vastgelopen (lees=meltdown) doordat ik de brakke-geheugen-uitspraak niet kon uitstaan. Ik ben gaan testen hoe ver ik er mee kon gaan. Dat was dus 160Mhz cas2. Benchmark in win98 ging prima maar na een reboot was mn hele FAT structuur op mn harde schijf afgestorven.

Mijn vermoeden is dat het misschien aan de IDE contoller ligt. Heeft er iemand ervaring mee??? K heb namelijk nog geen ervaring (nu wel, maar geen positieve) met de VIA software/drivers. Momenteel gebruik ik 4.24
Ik had die 4.28 ook geprobeerd, maar toen zag Win2K mn brander niet meer.
Pagina: 1