[Subwoofer] Beste frequency response?

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 11:47
Het Faq, de search hier en google boden helaas geen uitkomst vandaar mijn vraag hier.
Ik ben van plan een JBL/Infinity subwoofer te kopen als aanvulling op mn huidige speakers in mijn auto (kenwood eindversterker + jbl speakers) en ik zie modellen staan met een verschillend frequency response:

JBL GTO 1204BR: 35 - 300hz
Infinity Kappabox: 18 - 250hz
JBL GTO 1204BP: 30 - 150hz

Maar wat het frequentie bereik waar ik naar moet kijken?
Of zijn deze verschillen zo nihil dat het niet echt uit maakt?

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Het menselijk gehoor zou geluiden van 20 Hz tot 20 kHz moeten kunnen waarnemen.
Voor mijn eigen subwoofers gebruik ik altijd een kantelfrequentie die ligt tussen de 150 en 175 Hz.
Ik zou voor de middelste gaan. Die gaat laag genoeg en heeft nog een marge naar boven toe.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:56

voodooless

Sound is no voodoo!

De opgegeven specs zijn meestal het resultaat van grotendeels heel hard duimzuigen. Je kunt er dus niet echt iets heel van zeggen, al helemaal niet over de kwaliteit van de sub.

'T beste is gewoon om ze te beluisteren.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:56:
De opgegeven specs zijn meestal het resultaat van grotendeels heel hard duimzuigen.
De cijfers zouden uberhaupt pas betekenis kunnen hebben als aangegeven was bij hoeveel dB deze grenswaarden vastgesteld zijn. Zonder dat zijn ze betekenisloos.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Precies!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

ga voor de Infinity Kappabox: deze is een gesloten woofer systeem en is voor ondersteuning
De jbl JBL GTO is gemaakt op puur geluidsdruk te maken in je auto

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Persoonlijk zou ik voor de kappa gaan, juist omdat hij gesloten is, dat is over het algemeen wat strakker.
Bij de JBL ben ik bang dat je de auto uit geblazen wordt, of dat moet je juist willen...

Portfolio

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Waarom heb je maar 3 woofers in je lijstje, puur om het merk?
Ik zou een Peerless XLS10 (of 12, nog beter) gebruiken.

Ground Zero, Alpine, MTX, etc. worden over het algemeen beter gewaardeerd dan JBL. Hoe dat met Infinity zit weet ik niet, voor de Hifi is het in ieder geval niet meer wat het vroeger geweest is.

Waar je op moet letten bij aanschaf van een woofer, is dat de T/S parameters aangegeven zijn. Alleen met die parameters ben je in staat om een goede sub in elkaar te zetten. Als de door jou genoemde modellen al kant en klaar zijn, heb ik niks gezegd.

edit:
Laat maar, er zit dus al een kast omheen.

[ Voor 4% gewijzigd door Barry|IA op 04-09-2007 21:10 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 11:47
ik had gekozen voor JBL / Infinity omdat ik deze merken ken. De rest is voor mij onbekend. Ik zal is gaan kijken naar Ground Zero & MTX aangezien ik deze wel veelvuldig tegen ben gekomen in mijn zoektoch naar de goedkopere aanbieders van de 1e 3 subs uit mijn lijstje.
Pagina: 1