Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JS] Waarde van title

Pagina: 1
Acties:

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:35
Hm, ik word gek van dit probleem! Dus ik vraag hierbij jullie hulp.

De situatie is zo:
Momenteel gebruik ik het welbekende Lightbox om een afbeelding groot weer te geven op een website.
Nu is deze aangepast zodat ik meer informatie erin kwijt kan toegespitst op de applicatie.

Op deze applicatie zijn een aantal kleine fototjes te vinden verspreid over een kaart, en iedere afbeelding is te vergroten,

Nu heb ik het volgende probleem:
Standaard word de 'title' parameter uitgelezen door Lightbox om die weer te geven in de popup. Dat gaat in 80% van de gevallen goed, maar die overige 20% is ie leeg. Hij is wel gezet in het script, maar om een vage reden word ie gewist.

Ik heb het script al doorlopen opzoek naar bijv. een setAtribute die de 'title' parameter leeg gooit, maar niks kunnen vinden. In feite komt zelfs het woord 'title' maar 2x voor, en wel op de plekken waar die word opgevraagd.

Komt iemand dit probleem bekend voor? En zoja, wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

Is er een manier om een javascript te tracen zonder de alert functie te gebruiken?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
....

if((imageLink.getAttribute('rel') == 'lightbox')){
            // add single image to imageArray
            imageArray.push(new Array(imageLink.getAttribute('href'), imageLink.getAttribute('title'), imageLink.getAttribute('name')));            
            alert(imageArray);
        } else {
        // if image is part of a set..

// loop through anchors, find other images in set, and add them to imageArray
            for (var i=0; i<anchors.length; i++){
                var anchor = anchors[i];
                if (anchor.getAttribute('href') && (anchor.getAttribute('rel') == imageLink.getAttribute('rel'))){
                    imageArray.push(new Array(anchor.getAttribute('href'), anchor.getAttribute('title'), anchor.getAttribute('name')));
                }
            }
            imageArray.removeDuplicates();
            while(imageArray[imageNum][0] != imageLink.getAttribute('href')) { imageNum++;}
        }

....

Doe maar een onsje meer...

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Intheweb schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:47:
Hm, ik word gek van dit probleem! Dus ik vraag hierbij jullie hulp.
Als ik het script bekijk, vind ik er niks over terug over de verwerking van de title. Dit gedeelte propt volgensmij alleen maar de imageArray vol met een array die uit 3 strings bestaat, waaronder 'title'.

Ik denk dat je ergens anders in het script een bepaalde bewerking of output terug zult vinden, waarbij 'imageArray[nummer_van_het_image][1]' gebruikt wordt om de titel op te halen uit deze array van foto's.

Er zijn bepaalde plugins te vinden voor bijvoorbeeld FireFox om javascript te debuggen: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/216. Ik heb hier echter nog nooit gebruik van gemaakt, er zijn vast nog wel betere debuggers te vinden :)

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik nooit met lightbox heb gewerkt.. misschien eens bij de ontwikkelaars of een forum van lightbox je probleem voorleggen? :)

• Intheweb
Thnx voor de javascript debugger... zal hem ff goed gaan testen!
Maybe kan ik daarmee de vervelende bug vinden...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je ergens een testcase online staan? Staan er overigens geen "gekke" tekens (als quote's bijvoorbeeld) in het title-attribuut? Treedt het probleem "random" op, of altijd op dezelfde afbeeldingen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Intheweb
RobIII schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:11:
Heb je ergens een testcase online staan? Staan er overigens geen "gekke" tekens (als quote's bijvoorbeeld) in het title-attribuut? Treedt het probleem "random" op, of altijd op dezelfde afbeeldingen?
Een testcase staat niet online, alleen intern momenteel.
Het probleem treed random op... dan weer wel, dan weer niet.
Dacht misschien dat het te maken had met inladen van de gegevens, maar ook al wachte ik lang, het probleem kwam wel es voor.

== Edit ==
Morgen kan ik een voorbeeld ter beschikking stellen. Dus morgen meer info :)

[ Voor 7% gewijzigd door Intheweb op 04-09-2007 17:40 ]

• Intheweb
Ik heb de 'applicatie' online gezet en wel hier: http://www.reggs.nl/en/page/test_explorer

Het zijn precies dezelfde waardes als in onze testomgeving. Ben benieuwd wat jullie kunnen vinden, want ik ben door al mijn optie's heen :S

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Bij mij gaat er trouwens nog iets fout: éen keer was er idd geen tekst te zien onderaan de lightbox. Alle volgende keren dat ik op een fotootje klikte, kwam er "MS" onderaan te staan, ook als er "Remia emmer" had moeten staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.alex-r.nl/got/dressing.jpg
(Firefox 2.0.0.6)

[ Voor 3% gewijzigd door H004 op 05-09-2007 12:56 ]

• Intheweb
H004 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:18:
Bij mij gaat er trouwens nog iets fout: éen keer was er idd geen tekst te zien onderaan de lightbox. Alle volgende keren dat ik op een fotootje klikte, kwam er "MS" onderaan te staan, ook als er "Remia emmer" had moeten staan.

[afbeelding]
(Firefox 2.0.0.6)
Volgens mij heeft dit nl. ook te maken met die fout... op een vage manier als er geen title word weergegeven wil hij wel eens de waarde van de voorgaande foto pakken. Had gehoopt dit getackeld te hebben, maar niet dus :/

• Intheweb
Kleine schop... ben er gister weer mee bezig geweest, ding uitgeschakeld, laten alerten, etc. Maar niks kunnen vinden :S Wie kan mij uit de brand halen??

[edit 9:58]
Problem fixed to dus ver. Waar ik uiteindelijk uitkwam was de Tooltip javascript die we gebruiken om de ballon te tonen als je over een fototje gaat.
Hierin bleek een functie te zitten die om een vage reden de title leeg gooide. Nu heb ik in dat script dat stukje uitgeschakeld en het probleem is over.

Hmm, oplossing kan toch aardig simpel zijn :/

[ Voor 54% gewijzigd door Intheweb op 06-09-2007 10:00 ]

Pagina: 1