[BF2] Memory.dll foutmelding en crashes naar desktop

Pagina: 1
Acties:

• Tazz@NL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 09:16
Heren, wie weet kan iemand hier me helpen. Ik ben namelijk al 2 maanden aan het klooien hoe ik BF2 weer aan de gang moet krijgen.

Bij het laden van een map gooit hij mij er steeds uit met een "memory.dll doesn't seem sane" foutmelding 8)7 . Een enkele keer crasht hij gewoon zonder melding naar de desktop.
Het rare is dat zonder updates alles gewoon werkt. Bij alle patches (1.02 t/m de full van 1.41) krijg ik bovenstaande crashes.

Wat ik al heb gedaan:
Fresh XP (met sp2) install (omdat ik "patch failed" meldingen kreeg, dat is nu gelukkig verholpen).
Verschillende patches geprobeerd (verschillende versies en verschillende van één versie).
Nieuwste nvidia drivers.
DX9 geupdate
PB geupdate
26 reinstalls van bf2 ongeveer :?

Mijn systeem:
p4 ht (mhz weet ik zo niet)
asus p4p800vm mobo
1,5 gig geheugen (gechecked met mem86)
asus 6800LE nvidia kaartje

Volgens de EA site worden memory.dll meldingen veroorzaakt door verkeerde sata drivers. Waar kan ik dit controleren? Ik heb namelijk de intel chipset drivers van de asus site geinstalleerd voor mijn mobo. (ook de soundmax drivers van asus)

Wie kan mij helpen???

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou die melding heb ik ook weleens sporadisch, en de ene keer is er dagen lang niets aan de hand, andere keer 3-4 crashes achter elkaar.

Ik heb het opgegeven, ook had ik ineens dat hij elke keer crashte bij 62% laden, heb BF2 opnieuw moeten installeren. Ik kreeg ook problemen na het patchen maarja je wilt toch wel online kunnen spelen.

Ik zou niet weten wat de oplossing is, lijkt me meer een kwestie van geluk :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Tazz@NL
Vanavond XP nog maar eens opnieuw installeren met mobo drivers die op de cd van mij mobo staan ipv de nieuwe drivers van de Asus site.
Want BF2 heeft het namelijk al wel gedaan op dit zelfde systeem. Ook met enkele updates.

• Tazz@NL
Nou, ik heb mijn probleem toch zelf op kunnen lossen.

Waarschijnlijk heeft het toch aan de chipset drivers gelegen van mijn moederbord. Het enige dat ik namelijk anders gedaan heb dan mijn vorige reinstall is de drivers gebruiken van de cd die bij het moederbord zit ipv de drivers van de Asus site.

Dus na:
een reinstall van XP,
het downloaden van alle updates,
het installeren van mijn 'oude' mobo drivers,
de nieuwste nvidia drivers,
bf2,
directx9c, en
de update van bf2 1.41
heb ik eindelijk gisteravond een offline singleplayer map kunnen spelen. Hopelijk werkt vanavond de multiplayer ook en kan ik eindelijk weer los. :+ :+ :+ :+