Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Al jaren interesseer ik me voor computers en heb nu besloten in de ICT te gaan werken.
Ik heb een mbo diploma, maar verder geen diploma's op ICT gebied.
Ik ben me er van bewust dat ik weer onderaan moet beginnen, maar wil me d.m.v. opleidingen weer opwerken.
Hebben jullie een idee hoe ik ergens voeten aan de grond zet?

Verwijderd

er zijn zat werkgevers waar je kan beginnen als helpdesk/service desk of assisterend beheer. en ondertussen veel kan doorleren.

Echter is er volgens mij geen grote markt voor startende it`ers zonder hoge opleiding. de meeste bedrijven willen personeel met papieren en ervaring, je zult echt odneraan moeten beginnen, misschien via via een leuke baan regelen waarin je veel kan leren.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kunt proberen via een bedrijf als Call2 de ICT-hoek binnen te komen.

Hetzelfde heb ik bijna een jaar geleden gedaan, met alleen een mbo-elektro, begonnen als servicedesker, maar als je duidelijk bent waar je heen wilt, en certificaten haalt, kun je snel doorgroeien :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

Het is inderdaad waar dat men liever mensen met papieren vraagt, dan zonder om ze de kans te geven om te leren.

Misschien is het zinvol om in je huidige functie door te gaan, of wat je ook doet. en daarnaast door middel van scholing diploma's en/of certificaten te gaan halen!

Daarnaast is het ook breed "met computers" werken. Je zult dus wel een richting in gedachte moeten hebben (wat je vast ook wel zult hebben).

Joggie ;)

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:51
ICT is natuurlijk een mega groot begrip, welke kant van de ICT wil je op? ICT dienstverlening, website bouw, applicatiebouw, en zo zijn er natuurlijk nog heel erg veel andere kanten van ICT.

Als je als programmeur aan de slag wilt gaan zijn er wel bedrijven te vinden waarbij je eerst 2 maanden een opleiding krijgt waarbij je een wereldwijd erkend certificaat behaald wordt (SCJP, en MCP).

Het bedrijf waar ik zelf voor werkt doet dit ook, al moet je wel een toets vooraf maken om je inzicht te testen. Dit is een toets van een uur lang die bestaat uit de volgende 3 onderdelen, getallen reeksen, figureren reeksen en verhaaltjes sommen. Wel wordt er om een hbo diploma gevraagd, maar je kan het natuurlijk altijd proberen, niet geschoten is altijd mis. Mocht je meer info over dit bedrijf hebben stuur dan even een PM (wil hier niet smakeloos reclame gaan lopen maken).

[ Voor 7% gewijzigd door denyos op 04-09-2007 13:25 . Reden: hbo diploma meuk toegevoegd ]

Strava

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik zit zelf met exact hetzelfde dilemma en heb een tijd rond gekeken voor baantjes.

Het enige wat ik tegenkwam waren bedrijven zoals peak-it,maar je hoort niet echt goede ervaringen van mensen die wel die stap hebben gezet. Ook een aantal bedrijven waar je bijv. alleen je mcdst kan halen icm met baantje als servicedesker.

Ben nu zelf van plan om mijn mcsa te gaan halen via zelfstudie en dan een baantje te vinden waar ik praktijkervaring op kan doen en misschien wel mijn mcse erbij te pakken

Verwijderd

Topicstarter
denyos schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:23:
ICT is natuurlijk een mega groot begrip, welke kant van de ICT wil je op? ICT dienstverlening, website bouw, applicatiebouw, en zo zijn er natuurlijk nog heel erg veel andere kanten van ICT.

Als je als programmeur aan de slag wilt gaan zijn er wel bedrijven te vinden waarbij je eerst 2 maanden een opleiding krijgt waarbij je een wereldwijd erkend certificaat behaald wordt (SCJP, en MCP).

Het bedrijf waar ik zelf voor werkt doet dit ook, al moet je wel een toets vooraf maken om je inzicht te testen. Dit is een toets van een uur lang die bestaat uit de volgende 3 onderdelen, getallen reeksen, figureren reeksen en verhaaltjes sommen. Wel wordt er om een hbo diploma gevraagd, maar je kan het natuurlijk altijd proberen, niet geschoten is altijd mis. Mocht je meer info over dit bedrijf hebben stuur dan even een PM (wil hier niet smakeloos reclame gaan lopen maken).
Ik had zelf in gedachten iets als helpdeskmedewerker of websitebuilder. Ondertussen kan ik dan diploma's halen om verder te groeien. Maar eigenlijk vind ik heel veel dingen leuk en wil niet meteen mijn zicht beperken tot alleen deze twee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:32:
[...]

Ik had zelf in gedachten iets als helpdeskmedewerker of websitebuilder. Ondertussen kan ik dan diploma's halen om verder te groeien. Maar eigenlijk vind ik heel veel dingen leuk en wil niet meteen mijn zicht beperken tot alleen deze twee.
Heb je ook al gedacht aan een "avond school" (of iets in die richting) om kennis en eventueel praktijk op te doen.

Of wil je een ICT opleiding doen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Assistent systeembeheerder is ook een mogelijkheid. Probeer het vooral bij de kleinere bedrijfjes. Daar heb je meer kans om zonder (al te veel) papieren aan de slag te komen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

McKaamos schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:35:
Assistent systeembeheerder is ook een mogelijkheid. Probeer het vooral bij de kleinere bedrijfjes. Daar heb je meer kans om zonder (al te veel) papieren aan de slag te komen.
Of junior systeembeheerder.

Let ook op vacatures waar ze termen gebruiken als:

Affiniteit met computers.

Wat ze daarmee bedoelen is dat je ongeveer wel weet hoe computers in elkaar zit (software / hardware matig)

Je zou ook kunnen kijken voor assemblage medewerker. (het in elkaar zetten van computer systemen / software laden)
Het is misschien wel simpel werk maar het gaat toch een beetje richting de ICT op.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:35:
[...]

Heb je ook al gedacht aan een "avond school" (of iets in die richting) om kennis en eventueel praktijk op te doen.

Of wil je een ICT opleiding doen.
Ik wil overdag werken en 's avonds de opleidingen volgen.

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:07
Ga bij centric solliciteren.
Als ik zie wat ze voor mensen aannemen,en als ik jou verhaal zo lees, moet dat geen probleem zijn om binnen te komen.
Had alleen MBO diploma en was na eerste gesprek al aangenomen, en ze hebben ook wel leuke projecten.
Je krijgt veel kansen voor certificaten zoals, MCSA/MCSE Itil certificaten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:37:
[...]

Of junior systeembeheerder.

Let ook op vacatures waar ze termen gebruiken als:

Affiniteit met computers.

Wat ze daarmee bedoelen is dat je ongeveer wel weet hoe computers in elkaar zit (software / hardware matig)
Ervaring met software en hardware heb ik al wel, dus das wel een voordeel. Alleen jammer dat werkgevers daar niet zoveel aan hebben, die willen graag papieren zien.
Maar ik zal eens kijken of er vacatures van junior systeembeheerders zijn. ;)

Verwijderd

Ik ben ook zo begonnen. Bij Call2 als call-agent ingestapt. Je verdient geen bakken met geld, maar het helpt je wel onwijs met je start. Als je namelijk eenmaal in het wereldje zit kom je in contact met andere mensen en vind je heel makkelijk een andere baan.
Bij een bedrijf als call2 moet je gewoon 2 jaar gaan zitten, papiertjes halen en verder kijken. Ik ben nu 3 jaar verder, werk als messaging consultant en verdien 3x zoveel als bij call2 destijds. Als je laat zien dat je wilt leren (niet alleen bij call2) dan kom je heel makkelijk verder. Vooral als je jong bent. Start je bijv een HBO opleiding dan scoort dat ook al. En ook op het HBO kom je weer mensen tegen die je aan een baan kunnen helpen..aangezien al je medestudenten ook werken in de IT.
Je moet alleen wel keihard willen werken. Leren en werken is niet voor mietjes ;)

Edit: Een junior systeembeheerder heeft toch op zn minst wel helpdesk ervaring nodig lijkt mij..of iig mcsa.
De meeste van mijn collega's hebben allemaal op een servicedesk gezeten. Er word vaak grappig over gedaan, maar je leert er heel veel en je kan zo zien wie wel en niet op een SD gezeten heeft. De ex SDers doen het vaak beter en zijn veel klantvriendelijker. Daarnaast leer je ITIL op de meest ideale plek.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 13:49 ]

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34
Ben begonnen met werken na mijn MBO opleiding ICT-Beheerder. Ik ben blijven hangen bij m'n stage bedrijf, en heb het er erg naar m'n zin.

Leer mogelijkheden zijn er genoeg hier. Ik verwacht alleen niet dat ik hier over 10 jaar nog werk. De doorgroeimogelijkheden zijn minder, maar ervaring opdoen is belangrijker.

Heb nu een functie waar eerst een HBO-er voor werd gevraagd. Maar door te laten zien dat ik wilde leren en hard wilde werken heb ik het gehaald. Ik ben nu in het bezig van een vast contract na een jaar werken.

Maar wat ik dus eigenlijk wilde zeggen: Laat zien dat je wilt. Dat is vaak belangrijker dan papieren voor een werkgever. Kennis komt vanzelf. Zie hier genoeg HBO-ers die niet willen werken, maar 3x zoveel verdienen dan ik zelf. Ik zelf heb liever iemand die hard wil werken zonder kennis, als een HBO-er met veeeeel kennis en die niet wil werken.

Zolang je je best doet kom je er wel! ;)

Verwijderd

Topicstarter
denyos schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:23:

Als je me vertelt hoe ik een PM stuur ;)
Deed tot nu toe weinig met Tweakers snappie!! ;)

Verwijderd

Acid__Burn schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:33:
Ben begonnen met werken na mijn MBO opleiding ICT-Beheerder. Ik ben blijven hangen bij m'n stage bedrijf, en heb het er erg naar m'n zin.

Leer mogelijkheden zijn er genoeg hier. Ik verwacht alleen niet dat ik hier over 10 jaar nog werk. De doorgroeimogelijkheden zijn minder, maar ervaring opdoen is belangrijker.

Heb nu een functie waar eerst een HBO-er voor werd gevraagd. Maar door te laten zien dat ik wilde leren en hard wilde werken heb ik het gehaald. Ik ben nu in het bezig van een vast contract na een jaar werken.

Maar wat ik dus eigenlijk wilde zeggen: Laat zien dat je wilt. Dat is vaak belangrijker dan papieren voor een werkgever. Kennis komt vanzelf. Zie hier genoeg HBO-ers die niet willen werken, maar 3x zoveel verdienen dan ik zelf. Ik zelf heb liever iemand die hard wil werken zonder kennis, als een HBO-er met veeeeel kennis en die niet wil werken.

Zolang je je best doet kom je er wel! ;)
Helemaal mee eens.
Inzet word gewaardeerd in de ICT.

Als je maar een passie hebt voor het vak.

Zowel voor jezelf als door een ander.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal mee eens.
Inzet word gewaardeerd in de ICT.

Als je maar een passie hebt voor het vak.

Zowel voor jezelf als door een ander.
Net wat voor mij dus ;)

Verwijderd

Voordat ik bij me huidige werk kwam, werkte ik bij een Amerikaans bedrijf.
Op basis van mijn CNAP Cisco certificaat (basis certificaat) ben ik aangenomen.
Om Cisco Routers te installeren en configureren.

Na ruim 1 jaar boden ze me al een hogere functie (soort van assistent- teamleider) met gelijk een flinke salarisverhoging (ik wist toen al dat dit project maar tijdelijk was)

Maar mijn passie voor ICT was niet verdwenen, mede dankzij mijn werkervaring bij dat Amerikaans bedrijf ben ik hier nu aangenomen als ICT medewerker (support).

Wat ik erg merk is zodra je laat zien dat je ervoor gaat dat men je naarmate de tijd vordert je opmerkt en niet meer loslaat.(maar toch ben ik daar weggegaan omdat het daar meestal om geld gaat dan om kwaliteit)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 15:09 . Reden: typfoutjes ]

Verwijderd

Topicstarter
Maarja eerst maar eens ergens een voet aan de grond hebben, dat zal al moeilijk genoeg zijn denk ik.
Misschien weten jullie nog bedrijven die beginners zoeken?

• Acid__Burn
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:28:
Maarja eerst maar eens ergens een voet aan de grond hebben, dat zal al moeilijk genoeg zijn denk ik.
Ik weet er nog wel een paar. Maar wil geen reclame maken hier ;)

Zoek anders eens op Monsterboard, of zet daar je CV neer. Heb nu een vast baan, maar mijn CV staat daar nog steeds actief op. :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:28:
Het binnenkomen bij een bedrijf is meestal wel lastig (zeker als je geen relevante werkervaring heb).

In de periode dat ik ging solliciteren waren er ook ICT opleidingen waar je dus bijvoorbeeld 3 dagen gaat werken en de andere 2 dagen gaat leren.

Verwijderd

Acid__Burn schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:34:
[...]

Ik weet er nog wel een paar. Maar wil geen reclame maken hier ;)

Zoek anders eens op Monsterboard, of zet daar je CV neer. Heb nu een vast baan, maar mijn CV staat daar nog steeds actief op. :D
Inderdaad Monsterboard of Nationalevacaturebank.nl.
http://www.ijobs.nl/ (ook voor starters volgens de site)

ps.

@Acid_burn: Krijg je dan nog veel reacties op je C.V??

• Acid__Burn
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:38:
[...]

Inderdaad Monsterboard of Nationalevacaturebank.nl.
http://www.ijobs.nl/ (ook voor starters volgens de site)

ps.

@Acid_burn: Krijg je dan nog veel reacties op je C.V??
Nee, niet zo heel veel. Maar zit soms wel wat tussen. Krijg meestal support banen aangeboden (desktop support, service desk, assistent systeembeheer, enz.). Maar daar zit ik niet op te wachten. Ben op zoek naar een baan als SysBeh of DBA.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:36:
[...]

Het binnenkomen bij een bedrijf is meestal wel lastig (zeker als je geen relevante werkervaring heb).

In de periode dat ik ging solliciteren waren er ook ICT opleidingen waar je dus bijvoorbeeld 3 dagen gaat werken en de andere 2 dagen gaat leren.
Hopelijk wel in de baas zijn tijd neem ik aan? Heb ook nog een gezin te onderhouden.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

joggie schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:18:
Het is inderdaad waar dat men liever mensen met papieren vraagt, dan zonder om ze de kans te geven om te leren.

Misschien is het zinvol om in je huidige functie door te gaan, of wat je ook doet. en daarnaast door middel van scholing diploma's en/of certificaten te gaan halen!

Daarnaast is het ook breed "met computers" werken. Je zult dus wel een richting in gedachte moeten hebben (wat je vast ook wel zult hebben).
Het klopt inderdaad wat hij hier zegt, ik heb jaren geleden ooit eens geprobeerd in de ict te komen, dit lukte niet, en ik dacht dat ik zonde papieren gedoemd was "logistiek" werk te doen.
Totdat ik de kans kreeg van me huidige werkgever als sysadmin te beginnen bij hun, ik werk er nu bijna 1 jaar, ze zijn uitermate tevreden en ik ook.
het KAN dus wel, je moet alleen kei veel mazzel hebben.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:40:
[...]

Hopelijk wel in de baas zijn tijd neem ik aan? Heb ook nog een gezin te onderhouden.
Tja dat moet je per situatie bekijken.
Wat me voor jou het beste lijkt is om de wat "simpele" ICT werken te doen (assemblage / junior systeembeheerder / helpdesk-support medewerker) en in de avonduren leren en cursussen volgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:19:
[...]

Tja dat moet je per situatie bekijken.
Wat me voor jou het beste lijkt is om de wat "simpele" ICT werken te doen (assemblage / junior systeembeheerder / helpdesk-support medewerker) en in de avonduren leren en cursussen volgen.
Idd. Als je nog relatief jong bent kom je meestal wel overal aan de bak. Je bent dan minder duur voor bedrijven, en hopelijk ook goed genoeg gemotiveerd om te draaien binnen het bedrijf.

Mijn eigen eerste werkplek begon ook bij een simpel PC-boertje, jaartje aan ervaring opgedaan, en ondertussen werkzaam als weliswaar dezelfde functie, maar dan meer ervaring als dat ik toen had, aangezien ik 'werk' nu veel sneller klaarheb dan normaal. Dat maakt me ook erg goed in in wat ik doe :) Je kan ook altijd kiezen voor een 4dagen school / 1 dag stage, of andersom achtige opleiding kiezen. Dan heb je scholing en een stageplek waar je ervaring opdoet, en natuurlijk een kleine vergoeding krijgt.

Mijn ervaring is wel met TD , is dat als je thuiskomt absoluut geen zin meer hebt in TD'achtig werk. Dus eigenlijk iedereen die buiten werktijd om technische vragen aan je stelt, niet zo'n zin hebt om daarin te antwoorden :+ Ik wordt eerlijk gezegd een beetje knar van op feesten, als mensen vragen wat ik doe, enzo.

Op latere duur wil ik het toch hogerop gaan zoeken. Ligt er eigenlijk maar net aan in waar ik zin heb :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:40:
[...]

Dat wordt lastig, trainingen en dergelijk zijn niet altijd om de hoek en duren soms ook langer.

Ik vraag me af hoeveel kans je gaat krijgen, als je tijd met je gezin wil blijven doorbrengen, want daar ga je wel op inleveren denk ik.

Daarbij heb je volgens mij nog geen flauw idee wat je wil gaan doen. Wat jij zegt is een beetje hetzelfde als: ik wil de bouw in. Weet nog niet of ik metselaar, stucadoor, behanger, opzichter, architect, aannemer, loodgieter of wat dan ook wil worden.

Ik zou me eerst eens goed gaan orienteren op de mogelijkheden die je hebt en gaan praten met mensen die het traject hebben gevolgd dat jij wil gaan volgen. Met name het gedeelte vrije tijd en zelfstudie. Er zijn volgens mij namelijk niet veel bedrijven die je tijdens kantooruren laten studeren. Daar moet je volgens mij vaak thuis ook wat aan doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:25:
[...]

Idd. Als je nog relatief jong bent kom je meestal wel overal aan de bak. Je bent dan minder duur voor bedrijven, en hopelijk ook goed genoeg gemotiveerd om te draaien binnen het bedrijf.

Mijn eigen eerste werkplek begon ook bij een simpel PC-boertje, jaartje aan ervaring opgedaan, en ondertussen werkzaam als weliswaar dezelfde functie, maar dan meer ervaring als dat ik toen had, aangezien ik 'werk' nu veel sneller klaarheb dan normaal. Dat maakt me ook erg goed in in wat ik doe :) Je kan ook altijd kiezen voor een 4dagen school / 1 dag stage, of andersom achtige opleiding kiezen. Dan heb je scholing en een stageplek waar je ervaring opdoet, en natuurlijk een kleine vergoeding krijgt.

Mijn ervaring is wel met TD , is dat als je thuiskomt absoluut geen zin meer hebt in TD'achtig werk. Dus eigenlijk iedereen die buiten werktijd om technische vragen aan je stelt, niet zo'n zin hebt om daarin te antwoorden :+ Ik wordt eerlijk gezegd een beetje knar van op feesten, als mensen vragen wat ik doe, enzo.

Op latere duur wil ik het toch hogerop gaan zoeken. Ligt er eigenlijk maar net aan in waar ik zin heb :)
Inderdaad dat heb ik ook, eigenlijk wil ik als ik thuis komt iets uitzoeken. Maar de motivatie is dan dermate laag dat ik toch meestal uitstel.

@ Fuug: Al gekeken bij detachering bureau's. Die hebben in de meeste gevallen ook persoonlijk contact met bedrijven zodat ze al een beeld kunnen schetsen of je daar goed genoeg bent of niet.

Dit spreek ik uit eigen ervaring.
De detacheringsbureau wilde als eerste een gesprek met mij. (samen met me C.V en eventueel diploma's) Aan dat hand van het gesprek maken ze een profiel.

Op basis daarvan gaat de zoektocht van de detacheringsbureau beginnen.
Het is de moeite waard!!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 16:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:30:
[...]

Inderdaad dat heb ik ook, eigenlijk wil ik als ik thuis komt iets uitzoeken. Maar de motivatie is dan dermate laag dat ik toch meestal uitstel.
Slechte zaak. als ik zoiets ga doen thuis dan is dat meestal met een goede reden. Niet zomaar meer los iets doen wanneer ik daar zin in heb. Ik wil dolgraag mijn media center in elkaar zetten, maar alleen omdat ik dit dagelijks al doe, kom ik er eigenlijk niet aan toe, wat opzich een beetje jammer is, maar aan de andere kant ook goed. Kwestie van balanceren in je werk/prive omgeving. Zoiets komt meestal vanzelf wel. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:32:
[...]

Slechte zaak. als ik zoiets ga doen thuis dan is dat meestal met een goede reden. Niet zomaar meer los iets doen wanneer ik daar zin in heb. Ik wil dolgraag mijn media center in elkaar zetten, maar alleen omdat ik dit dagelijks al doe, kom ik er eigenlijk niet aan toe, wat opzich een beetje jammer is, maar aan de andere kant ook goed. Kwestie van balanceren in je werk/prive omgeving. Zoiets komt meestal vanzelf wel. :)
Inderdaad ik neem mijn "werk" mee naar huis en vergeet daardoor te ontspannen.

De balans moet er zijn.

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-11 14:29
Ik denk dat je bij een detacheerder al snel aan de gang kan, en daar snel wat opleidingen doen en wat opdrachtjes zodat je snel werkervaring hebt.

<Zeur modus>
Als ik nu alles opnieuw zou kunnen doen zou ik nooit meer in de IT gaan werken. Vroeger was ik aangenomen op de kunstacademie maar heb toch besloten informatica te gaan studeren. Nu zit ik de hele dag achter mijn bureau of in een overleg.
</Zeur modus>
Maar het verdient wel heel goed. Ik zit nu zon 10 jaar in de IT. Misschien ga ik wel rechten in de avond uren studeren ofzo :)

Verwijderd

terracide schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:58:
Ik denk dat je bij een detacheerder al snel aan de gang kan, en daar snel wat opleidingen doen en wat opdrachtjes zodat je snel werkervaring hebt.

<Zeur modus>
Als ik nu alles opnieuw zou kunnen doen zou ik nooit meer in de IT gaan werken. Vroeger was ik aangenomen op de kunstacademie maar heb toch besloten informatica te gaan studeren. Nu zit ik de hele dag achter mijn bureau of in een overleg.
</Zeur modus>
Maar het verdient wel heel goed. Ik zit nu zon 10 jaar in de IT. Misschien ga ik wel rechten in de avond uren studeren ofzo :)
Je kan ook werken als service medewerker van een IT bedrijf dat je elke dag / week een andere klant heb.
Nadeel is alleen dat je veel op de weg bent (FILES :( ) en dat je weinig vrije tijd doordeweeks hebt.
Het is in ieder geval niet saai meer.

ps.

Ik ben dus geen service medewerker.

Verwijderd

Ik wilde het zelf niet noemen maar jij bent me voor geweest zie ik. Als je zeer zeker kennis heb van computers en je bent bereid om te leren is Centric zeer zeker een goede start plek. Je kan op Microsoft gebied zo snel en zo veel ontwikkelen als jij dat wilt. Maar het moet wel binnen bepaalde paden blijven.

Succes.

Ex centric'er.
FidoDido schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:39:
Ga bij centric solliciteren.
Als ik zie wat ze voor mensen aannemen,en als ik jou verhaal zo lees, moet dat geen probleem zijn om binnen te komen.
Had alleen MBO diploma en was na eerste gesprek al aangenomen, en ze hebben ook wel leuke projecten.
Je krijgt veel kansen voor certificaten zoals, MCSA/MCSE Itil certificaten.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Fuug,.. al wat succes gehad bij bedrijven?

Heb zelf de komende week wat gesprekken bij detacheerder en kleinere bedrijfjes.
Ben benieuwfd wat het me oplevert, maar zal hier wel iets posten naderhand
Pagina: 1