WLAN: Inzakkende downloadsnelheid bij Verbinding Uitstekend

Pagina: 1
Acties:

• PCTHAB88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-11-2008
Hey Tweakers,

Ik heb al ff lopen googlen en gezocht binnen deze sectie maar kon niet echt iets vinden wat te doen in mijn situatie.

Modem aangesloten aan een Linksys WRT54GS draadloze router, met WPA-PSK ingesteld. Er zijn 2 laptops in het netwerk, 1 nieuwe met Windows Vista en 1 oudere met Windows XP. De Vista laptop heeft een WLAN kaartje ingebouwd en deze werkt perfect en verbinding uitstekend. De XP machine heeft een Sitecom USB WLAN adapter, en het signaal is ook uitstekend... Maar zodra ik met de XP machine iets download begint het bij 80-100 KB/s, en dit zakt in naar 30 en daar blijft het, en soms zelfs lager..

Ik heb al een keer de WPA beveiliging uit gezet en WEP geprobeerd, maar dit maakt geen verschil.

Wie weet nog een paar dingen dat ik kan proberen ?

alvast bedankt ! _/-\o_

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-03 07:56
Zijn het miss veel kleine bestandjes. Ik spreek uit ervaring dat hij dan ook trager word dan 1 groot bestand.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Er mist een beetje veel info. De bestanden die je downloadt, of heb je het over intern oversturen van bestanden via LAN?

Of staan de bestanden op het internet? Zo ja, heb je op andere computers bij dezelfde sites hetzelfde probleem, of downloaden die sneller?

Staat tenslotte de XP-computer op een andere locatie dan de Vista-PC? Het kan dat door de eventuele grotere afstand, of muren die in de weg zitten het signaal verzwakt wordt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• PCTHAB88
Sorry voor die ontbrekende informatie..

Het bestand komt direct vanaf een webspace van mijn provider waar ik op andere locatie met 1 mb/s kan downloaden.

De laptops staan op dezelfde tafel..

@ Geldermalsen: Nee het is een bestand van ong. 30 mb. Dan begint hij met 100 KB/s en zakt naar 30 KB/s en duurdt het dus een aardig tijdje..

Ik heb ook een ander 11MBps (B) netwerkadapter geprobeerd, maar precies hetzelfde.. dus hij wordt door iets anders geknepen lijkt mij...

• PCTHAB88
iemand een idee? Ik zag in andere topics dat je bepaalde waardes kon nakijken?

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Heb ook eens hetzelfde gehad. Het downen ging de eerste seconde redelijk maar zakte dan meteen in. De oorzaak was het kanaal van de router die op 11 stond (en een buur zat op hetzelfde kanaal). Probeer eens een ander kanaal, wie weet helpt het.