NEC 7170 brand probleem

Pagina: 1
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 10:54

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Heren,

Zoals de titel al zegt, ik heb met mijn NEC7170 een brand probleem. Ik kan geen normale DVD's meer branden. (film VIDEO_TS files).

Ik heb de brander (en hele pc (zie specs)) nu ongeveer een half jaar (+/-) en is altijd goed gegaan. Laats 2 DVD's op +r gebrand en dit ging goed.
Daarna ben ik verder gegaan met mijn ISO's en VIDEO_TS files te branden maar geen deed het. Ik dacht het zal wel heeft nu niet z'n haast.

Nu (lees gister) heb ik van mijn schoonouders een apparaat gehad dat video signaal op USB zet, en ik dus de oude banden op de pc kan zetten. De bij geleverde software is bagger dus ik ben aan de slag gegaan met Nero Vision.
Het capture van de video gaat perfect, het maken van de dvd on harddisk met een menu gaat ook goed. Maar zodra ik deze op een normale Philips DVD+R (1-8X speed) wil branden stopt deze na een paar % (3 oid) met een fout melding, of de pc loopt vast.

Dus ik denk ik brand even een simpel audio cd. Dit gaat perfect.
Een DVD+rw (philips. Zelfde als de DVD+r maar dan dus RW) met data gaat ook perfect.
Toen mijn net opgenomen film van VHS naar VIDEO_TS bestanden gezet en deze gebrand met Nero op een DVD+rw. Deze werkt gegaan. Dus toen precies het zelfde project nog een keer geprobeerd te branden op een DVD+r, en weer gaat het fout.

Die dvd's (die mislukken) zijn iets van 1 jaar oud en heb er des tijds 50 gekocht en veel hebben het er gedaan. Alleen de laatste 5 - 10 stuks geven deze fout.

Ik heb nog geen andere dvd's geprobeerd omdat ik deze niet heb, maar ik ga wel een keer sony oid halen (morgen ofzo).

Ik heb wel geprobeerd naar firmware versie 1.03 te flashen alleen hierdoor crasht mn computer. (heb het volgens de readme gedaan)

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen (op de dvd+r schijfjes na).

BVD

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Als je toch een ander merk gaat proberen, doe eens Platinum. Heb ik altijd en brandt prima op m'n NEC 3500. Zelfs de 8-speeds brand-ie op 12-speed.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
tiguan schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:56:
Als je toch een ander merk gaat proberen, doe eens Platinum. Heb ik altijd en brandt prima op m'n NEC 3500. Zelfs de 8-speeds brand-ie op 12-speed.
ik haal altijd op het werk (dixons) en daar hebben we Philips of Sony. Maar ik ga dan eens bij Platinum kijken.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Laatste firmware proberen (1.04 of 1.M1).

Als dat niet helpt andere media gebruiken. Kijk hiervoor naar de recommended media list (PDF).

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-02 20:30

CDAAbeltje

Cool Down !

Twister336 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:24:
Laatste firmware proberen (1.04 of 1.M1).

Als dat niet helpt andere media gebruiken. Kijk hiervoor naar de recommended media list (PDF).
:Y

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
ik ga de firmware proberen.

wat betreft de recommanded media list. Cheers :)

EDIT:
de firmware heb ik geprobeerd te flashen met BinFlash, echter als ik dan 1.04 probeer krijg ik een checksum error. Ookal probeer ik dus 1.03 of (die ik nu heb) 1.02 dan blijf ik die error houden. Dus dat werkt ook weer lekker mee.

Wat betreft de recommended media list:
Kijkend bij de DVD+R kom ik:
- Yuden
- Maxell
- TDK
- MPO
tegen.

Yuden en MPO heb ik nog nooit van gehoord, dus ik ga dan maar eens even zoeken naar TDK of Maxell DVD+R schijfjes om te testen.

[ Voor 87% gewijzigd door Griffin op 04-09-2007 15:33 ]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Probeer de firmware updater van NEC eens.

Yuden = Taiyo Yuden. Die worden niet onder die naam verkocht maar oa. Plextor en Panasonic schijfjes zijn gemaakt door Taiyo Yuden. Die zijn wel een pak duurder dan andere merken.
Anders kun je ook Verbatim eens proberen. Die zijn meest ook heel goed.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ook de eigen updater van NEC geeft een error en dan start ik de pc opnieuw op omdat anders de pc niet lekker loopt.

Morgen krijg ik (als het goed is) van een vriend van mij even 2 dvd+r schijfjes die ik kan proberen. Deze zijn dan wel merkloos maar die vriend heeft de zelfde brander en die werken sowieso. Dus als die het ook niet doen dan gaat mijn brander RMA.

Update:
Heb net de DVD+r gekregen dus vanavond even een test doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Griffin op 05-09-2007 13:29 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Nu even de blanco DVD+R geprobeerd en hij brand nu verder. :S
Ik test straks even of deze het ook gewoon doet in de dvdspeler met goede content etc.

Dat word gewoon even andere DVD's halen.

EDIT:
update hij doet het gewoon goed.
@ atlex: Je krijgt wel paar dvds terug van mij, want deze houd ik even. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Griffin op 05-09-2007 17:54 ]

Pagina: 1