TCP/IP Trouble/error code 10091

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Hallo,

Gisteren liep mijn Win95 werstationetje helemaal vast. Voer setup opnieuw uit was de enig melding die hij nog liet zien. Dus ik booten van disk. En Win95 setup gedraaid over de brakke Win95! Restarten en alles werkte weer! Behalve.

Pingen lukt niet! TEnminste van deze win95 PC naar een andere. Wanneer ik b.v. op mijn Win98 PC ping naar 192.168.100.2(de opnieuw geinstalleerde win95 PC) dan gaat het perfect.

Wanneer ik ping vanaf 192.168.100.1 krijg ik deze melding: Ping:transmit failed, errror code 10091 !

Network Omgeving werk wel nog gewoon!

Wie weet een/de oplossing?

Grtz. Mark

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Heb je al es je hele TCP/IP protocol verwijder in netwerk omgeving om hem vervolgens weer toe te voegen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

herinstalleer eerst eens het netwerkprotocol (niet vergeten tussendoor te rebooten), en kijk wat er dan gebeurt.

Een tweede mogelijkheid zou kunnen zijn dat het niet lukt omdatje een firewall draait, maar dat lijkt me niet echt waarschijnlijk...

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
heb ik al geprobeerd, om TCP/IP weg te halen. Maar helpt niet! Vreemd is wel dat Netwerkomgeving en bestands en printer deling wel werkt. En deze draait wel op het TCP/ip!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd