Toon posts:

[Tele2] ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil overstappen van pilmo adsl en telefonie naar tele2. Ze hebben wel een leuke actie.
Ziet er op zich goed uit allemaal, maar ik wil toch eea weten:

1) Het schijnt (medewerker bij tele2 wist t niet pcies.... hmm) dat ze een davolink wireless modem leveren waar ook een vaste utp in geprikt kan worden. Wie weet meer? Type? En deugt dat ding een beetje? Kan ik porten forwarden?

2) Hoe zit dat met de beloofde snelheden van 10 mb down en 1 mb up? Uiteraard zei de medewerker dat t veel verbeterd was...

3) Downtime van de adsl verbindin? Komt dat vaak voor? (bij Pilmo in 1 jaar NOOIT een storing gehad...)

4) en is die telefonie van tele2 over internet een beetje te doen?

Thanx!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Zelf heb ik al vanaf zonnet --> versatel --> Tele2 nu en het bevalt mij erg goed. Ik heb een servertje draaien en nog geen downtime gehad. Ook ben ik erg tevreden met de service. Ben nu bezig met een overstap van 2 Mbit naar 20 Mbit bezig en alweer is de service in orde. Over de rest kan ik je (nog) niet mededelen.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

1) Klopt, de DV-2020. Je kan ports forwarden (kijk op portforwarding.com), maar de beveiligingsopties zijn imho te mager (geen WPA-PSK, alleen WEP). Ik ben niet erg tevreden over de wireless kwaliteiten van het apparaat. Theoretische Max is bij mij 20Mbps (let op verschil B en b). Bedraad haal ik ong. 1MB/s, draadloos op 10 cm afstand is dat nog maar max. 300KB/s. Op mijn werklocatie in de praktijk ong. 150KB/s.
Let wel: je bent verplicht deze modem te gebruiken, vervangen van de antenne is niet mogelijk.

2) zie 1

3) Nog niet down geweest in ong. 1/2 jaar, wel 1 keer problemen met toegang tot bepaalde sites gehad, maar was na 1 dag verholpen.

4) geen ervaring mee

[ Voor 0% gewijzigd door Edmin op 04-09-2007 12:33 . Reden: damn smilies ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Er is al een bestaand topic over Tele2 ervaringen. En ook nog een topic specifiek over het gebruikte modem.

Tele2 ADSL ervaringen
[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7

Maak ook in het vervolg geen mail bericht van je posting met aanhef en groet (afsluiter). Lees even de regels door:

Het algemeen beleid #groeten

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.