Toon posts:

[Scripting]Automatische melding bij plaatsen bestand in map*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een interessant vraagje:

Weet iemand of het mogelijk is om binnen een netwerkomgeving het zo in te stellen dat één bepaalde gebruiker automatisch een melding krijgt dat er in een bepaalde map een nieuw bestand is geplaatst?

Ik wil dit gaan gebruiken voor een 'Postbus'-map waarin Word-documenten geplaatst worden en welke dan door het secretariaat afgewerkt dienen te worden.

Patrick

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Standaard niet. Je kan zelf een (VBScript) scriptje schrijven dat bijv. elke 15min kijkt of er iets staat.

Overkill is iets als Alfresco installeren.

offtopic:
Overigens zeg je er niet bij over welke OS'en het gaat. Dat is niet alleen relevant, het is zelfs verplicht ;) Zie ook de 'sticky' topics bovenaan Windows Clients.

[ Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 04-09-2007 12:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je snelle reactie,

Ik heb echter totaal geen verstand van VBScript. Zou je (of iemand) een opzetje kunnen maken van hoe zoiets er dan uit moet komen te zien?

Patrick

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:21:
Dank voor je snelle reactie,

Ik heb echter totaal geen verstand van VBScript.
Dat geeft niet, dat kun je leren :)
Zou je (of iemand) een opzetje kunnen maken van hoe zoiets er dan uit moet komen te zien?
Aangezien het op een Windows OS moet lopen zou je bij Microsoft kunnen zoeken :)
Dan kom je bijvoorbeeld ook het http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/default.mspx tegen.

En daar vind je ook bijna kant en klare voorbeelden:
http://www.microsoft.com/.../qanda/oct04/hey1011.mspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device