Toon posts:

FTP-server met active directory integratie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik momenteel Cerberus als mijn FTP server omdat deze gewoon mijn AD users kan gebruiken. Nu ben ik echter op zoek naar een FTP server met wat meer opties (quotums, up/download instellen, etc.) en ik kan er geen vinden!

Ik heb op GoT gezocht, maar ook hier kan ik het niet vinden. Wel andersom: geen AD integratie voor je FTP server...

Weet iemand een goede FTP server die draait onder Windows server 2003, gebruik kan maken van de AD user database en het liefst freeware is? (Niet zeggen de ingebouwde, wij kunnen niet zo goed met elkaar opschieten :P )

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:45

mrsar

waar een sar is,is een wodka

http://www.google.nl/sear...es+active+directory&meta=

maarre,iis ftp is er al en is toch echt niet zo lastig ;)

[ Voor 27% gewijzigd door mrsar op 04-09-2007 12:21 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
offtopic:
Volgens de titel ben je op zoek naar een client, en volgens je verhaaltje naar een server, ik pas "client" in de titel even aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, toch weer een hit die ik nog niet had gehad.
XLight zal ik eens gaan proberen. Dat is een van de weinige freeware voor zover ik nu kan zien.

En IIS biedt mij gewoon niet goed opties, of ik kan er niet mee omgaan :P

Blaataap bedankt voor het aanpassen. Zit de hele tijd al over clients te lullen terwijl ik SERVER bedoel :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 20:19

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:30:
En IIS biedt mij gewoon niet goed opties, of ik kan er niet mee omgaan :P
Kan je mischien duidelijker vertellen welke opties (naast AD-integrated) je dan precies zoekt?

Verwijderd

Geef inderdaad eens aan welke opties je precies zoekt, voor een basic AD integrated ftp server fungeert IIS toch goed? Waar had je problemen mee toen je dit opzette?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:25:
Geef inderdaad eens aan welke opties je precies zoekt, voor een basic AD integrated ftp server fungeert IIS toch goed? Waar had je problemen mee toen je dit opzette?
Opties die ik eigenlijk zoek: quota management (niet via W2K server, dus losstaand), bandbreedte instellingen (liefst per user), virtuele directory paden, eventueel ratio's en een fatsoenlijke interface.

Maar als ik kijk hoeveel probs ik heb om xlight goed te krijgen qua rechten dan denk ik dat ik maar een IIS cursus ga volgen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog steeds op zoek *anyone*?

P.S.
Xlight lijkt iets met rechten niet te snappen en is ook wel een redelijk basic programma'tje...
/me draait nog steeds Cerberus.
Pagina: 1