Toon posts:

[Outlook2003]Autoaanvulling naam wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel werk ik hier in een omgeving met exchange 2000 en office 2003. Als men een email stuurt, en daarbij iemand uit het adresboek selecteerd als email, dan onthoud outlook de naam de volgende keer.
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/5981/naamgevingfu4.jpg

Nu heeft een enkel iemand, dat de naam tussen <> niet klopt.
Ik heb gezocht waar deze naam vandaan komt, en begrijp dat deze in "Default Outlook Profile.NK2" opgeslagen wordt.

Nu wil ik die <naam> graag wijzigen. Ik heb ergens gelezen, dat als je op delete drukt als de popup komt met de naam, dat hij opnieuw van de server wordt gehaald(of ergens anders) en opgeslagen in de NK2 file. Dit klopt, echter zit dezelfde fout in de naam.

Ik heb nog gekeken naar nk2 editors, echter zijn het vooral exporteer programma's. En daarbij lijkt het niet alleen uit het lokale nk2 bestand te komen. Herinstallatie van de pc heeft als gevolg dat de naam gewoon weer terug komt.
Uiteraard zijn er in de account instellingen van de gebruiker geen rare dingen te vinden.

Weet iemand waar het <naam> deel origineel vandaan komt? En hoe dit te wijzigen is?

Verwijderd

Topicstarter
Bump, niemand die hier ooit mee te maken heeft gehad?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:48
Kun je er niet op dubbelklikken? Hier werkt dat prima.

omniscale.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dubbelklikken om wat te doen? Als je er op dubbelklikt dan komt het popup adres in je "Aan" veld. Echter wil ik de <naam> kunnen wijzigen. (versturen van mails etc is verder geen probleem)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:48
Als ik dubbelklik kan ik zowel de Display Name als het e-mail adres aanpassen. Je moet dus dubbelklikken op een naam die al in je Aan-veld staat.

omniscale.nl

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Typ de naam in in 'Aan'
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/5981/naamgevingfu4.jpg
Houd de CTRL toets ingedrukt. Klik er eenmaal op met de rechtermuisknop. Als het goed is komen er nu puntjes om de naam te staan.
Klik op DEL.

Weg is ie. Als de naam op de server goed staat en je selecteert de naam opnieuw uit het adresboek gaat het de eerstvolgende keer als je die naam in 'Aan' typt, weer goed.

/edit weet overigens niet zeker of je dit bedoelt.

[ Voor 12% gewijzigd door NRGetic op 06-09-2007 13:02 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Topicstarter
posttoast schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:54:
Als ik dubbelklik kan ik zowel de Display Name als het e-mail adres aanpassen. Je moet dus dubbelklikken op een naam die al in je Aan-veld staat.
Deze informatie wordt van de exchange server gehaald en valt niet aan te passen. (je krijgt inderdaad eigenschappen te zien)
NRGetic schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:58:
Typ de naam in in 'Aan'
[afbeelding]
Houd de CTRL toets ingedrukt. Klik er eenmaal op met de rechtermuisknop. Als het goed is komen er nu puntjes om de naam te staan.
Klik op DEL.

Weg is ie. Als de naam op de server goed staat en je selecteert de naam opnieuw uit het adresboek gaat het de eerstvolgende keer als je die naam in 'Aan' typt, weer goed.

/edit weet overigens niet zeker of je dit bedoelt.
Dit is inderdaad wat ik bedoel, echter zoals gemeld in het eerste bericht, heb ik dit al getest. Het vreemde is dus dat de <naam> nadat het verwijderd is door op delete te drukken, foutief weer terug komt.
Nou zou ik dan ook gaan denken, dan staat het op een of andere manier foutief in het gebruikersaccount ingevuld, echter is dat nergens te zien. Zou het dan een corrupt account oid kunnen zijn? Weet iemand waar <naam> precies vandaan komt bij een user account? Welk veld haalt hij op als je het delete uit je aan lijst.

Zelf zit ik te denken aan iets van. Misschien is het gebruikersaccount ooit aangemaakt met de foutieve naam. Deze naam is foutief over genomen door de exchange server. Nadat er in active directory de naam gewijzigt is, heeft de exchange server de wijziging niet door gevoerd oid.
Echter kom ik de naam dus nergens foutief tegen (behalve bij de desbetreffende gebruiker, als hij zichzelf in het aan veld tikt)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 15:11 ]

Pagina: 1