Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CSS] grootte van select aanpassen, afgekapte tekens

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 22:00

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Ik heb een probleem bij het aanpassen van de breedte van een select box met css.

In mijn select box staan options met lange teksten. Om de stijl van de select box aan te passen heb ik met css een width toegevoegd aan mijn select box. Wanneer je de select box bekijkt met Firefox, zijn de list items nog netjes leesbaar en past het uitklapbare gedeelte zich aan, aan de langste item in de select box.

Dit is wat ik ook zo verwachten van Internet Explorer. Internet Explorer kapt echter de lijst af, op de gespecificeerde grootte in de CSS. Hierdoor zijn lange items onleesbaar. Is er een manier om dit probleem te omzeilen? Is er nog een extra attribuut die ik moet toevoegen, zodat het uitklapbare gedeelte wel volledig zichtbaar wordt?

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Nixsos schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:38:
Internet Explorer kapt echter de lijst af, op de gespecificeerde grootte in de CSS. Hierdoor zijn lange items onleesbaar. Is er een manier om dit probleem te omzeilen? Is er nog een extra attribuut die ik moet toevoegen, zodat het uitklapbare gedeelte wel volledig zichtbaar wordt?
Dit komt waarschijnlijk door de attribuut Overflow, die als het goed is wel op visible zou moeten staan. Als deze op hidden wordt gezet, krijg je dit effect namelijk.

Zou je wat CSS en HTML code kunnen posten van de bijbehorende elementen?

Als ik het anders interepteer, kan het ook gaan om de GUI van internet explorer, wat volgensmij niet aan te passen zal zijn. Dan gaat het om de dropdownbox die opengeklapt wordt, waarbij je wilt dat het uitklapbare breder is dan de dropdownbox zelf? Ik denk dat je dit bedoelt:

http://www.dynamicdrive.c...ve/index.php/t-11398.html

[ Voor 22% gewijzigd door Padschild op 04-09-2007 11:48 ]