Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PNG] IE6 geen weergave online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu iets heel vreemds. Ik heb een png-fix toegepast op mijn site zodat ook in IE6 de images goed worden weergegeven. Echter als ik het upload en op het web zet worden de PNG's ineens niet gefixed terwijl dit wel zo is als ik de site vanaf mijn HD bekijk.

Is het bij idereen zo dat het niet goed zichtbaar is in IE6 of is het een verkeerde instelling in mijn explorer?

Testcase:
http://www.rudolfbos.nl/projecten/holidayxl/

Groeten,

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Wat bedoel je met goed weergeven? Het transparant maken van PNG's?

Waar staat de fix in de broncode? sifr/sifr.js? Als ik die open kan mijn browser hem simpelweg niet vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, hij pakt inderdaad de transparantie niet.

De fix staat in de map /pngfix/iepngfix.htc

Hoe bedoel je dat ie hem niet kan vinden?

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 11:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

De fix staat als behaviour in de css.
Waarschijnlijk kan hij het bestand niet vinden. probeer eens de volledige url van het htc bestand erin te zetten i.p.v. het relatieve pad.

Verwijderd

Topicstarter
Wel leuk bedacht, maar het werkt helaas niet. Je hebt volgens mij wel gelijk dat ie het bestand niet kan vinden. Maar wat de oorzaak daarvan is?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:28:
Wel leuk bedacht, maar het werkt helaas niet. Je hebt volgens mij wel gelijk dat ie het bestand niet kan vinden. Maar wat de oorzaak daarvan is?
Staat het bestand er uberhaupt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het bestand staat gewoon op de server.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:28:
IE is vrij raar met de afhandeling van relatieve paden voor behaviours (en in "filter: "-declaraties). Zie bijvoorbeeld dit bericht. Wat je kunt proberen is het absolute pad opgeven (dus inclusief http://). Of je kijkt met behulp van fiddler waar je IE het bestand probeert op te halen.

Regeren is vooruitschuiven

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 23:01

ODF

Staan de rechten goed op de server om bestanden uit te voeren?!

[Off-topic]In elk geval Firefox heeft er geen moeite mee :*) [/Off-topic]

[ Voor 38% gewijzigd door ODF op 04-09-2007 12:15 ]

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Dat met het relatieve pad heb ik geprobeerd, maar het werkt niet. Ik heb zelfs het pad naar de 'blank.gif' image in het .htc bestand aangepast. Ook dat hielp niet.

Waar kan ik de rechten vinden van IE6 die het bestand uitvoeren?

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 11:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Werken de rest van je IE6-specifieke zaken trouwens wel? Je kunt ook eens proberen om de conditionals weg te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb juist de conditional terms gemaakt omdat de weergave in IE6 en IE7 niet zo goed is als in FF. Voor de rest pakt ie alles uit m'n style_ie6.css
Pagina: 1