[Windows Server 2003] WSUS en Sharepoint op één server?

Pagina: 1
Acties:

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 16:09
Mede ICT-ers,

Ik zit met het volgende probleem. WSUS en Sharepoint werken niet samen?!

Windows Server 2003 SP2 Std

Deze machine fungeert als 2de Domain Controller en verder staat er ook WSUS 3.0 op. Deze op pas helemaal opnieuw geïnstalleerd omdat er nu ook een RAID-5 configuratie in zit.

Nu wil ik op deze machine ook Windows Sharepoint Services 3.0 / Sharepoint 2007 gaan installeren.

Als ik WSS installeer, werkt daarna m’n WSUS niet meer. Ik heb zelf het idee dat het komt omdat ze beide op SQL 2005 Express draaien.

Dit moet toch gewoon mogelijk zijn? Het zijn in principe toch gewoon instances?

Na wat zoekwerk kwam ik het volgende tegen:

Default Web Site: This site is stopped, since another virtual server using TCP port 80 will be used. The reason for this is increased security; the files and locations for the default web site are well known and therefore are an easy target for malicious code like viruses.

SharePoint – 80: A new virtual server created by the Configuration Wizard, which listens on TCP port 80. It is used by SharePoint for all user web sites, such as project sites, team sites, and so on.

Nu blijft dus de main question, als ik Sharepoint achteraf op poort 8080 zet, blijft het dan nog wel gewoon werken etc?

Ik wil het even zeker weten voordat ik het voor de 3de keer ga installeren! :+
Zelf zou ik zeggen dat het geen problemen moet opleveren maar misschien dat iemand van jullie WSUS of Sharepoint op een andere poort hebben staan zonder problemen.

[Edit] Sharepoint gaat alleen intern gebruikt worden als een soort van Intranet...althans dit is de bedoelding! Het benaderen op een andere poort is dus geen probleem.... [Edit]

Bedankt!

Pedro

[ Voor 10% gewijzigd door Pedr0 op 04-09-2007 11:41 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarom zet je WSUS niet op een andere poort?

• Pedr0
Hmmm, WSUS staat nu geinstalleerd onder de "Default Website"

Nu is het wel zo dat ik geen poort in heb gevuld in de Group Policies. Daar staat nu gewoon http://<servernaam>

In de vorige versies van WSUS was het verplicht een poort te gebruiken, standaard was dit 8530 als ik me goed herinner?

Dan zou ik dus de Default Website op 8530 moeten zetten en tevens de policies moeten aanpassen.

Tja, dan blijft de vraag nog staan of de twee SQL 2005 Express installaties elkaar niet gaan conflicteren? :/

• Pedr0
Okay, dat werkt dus niet. Als ik de Default Website verander naar port 8530, dan start WSUS niet meer op....althans de Admin console niet.

Ik ga niet WSUS opnieuw installeren want die draait nu super op dit moment en blijf ik daar dus vanaf!

[Edit]
Blijkbaar kan je dat met dit commando...."wsusutil.exe usecustomwebsite true"
Iemand ervaring met dit commando? Moet ik ook nog andere zaken wijzigen??
[Edit]

[ Voor 26% gewijzigd door Pedr0 op 05-09-2007 10:57 ]

• Pedr0
Dit probleem had ik dus ook!
http://blogs.technet.com/...t-3-0-after-wsus-3-0.aspx

Description of the Windows SharePoint Services 3.0 hotfix package: April 12, 2007

Microsoft gebeld en hotfix gekregen....probleem opgelost! _/-\o_

P.S. "wsusutil.exe usecustomwebsite true" werkt perfect om je WSUS poort van 80 naar 8530 te veranderen en weer terug.