Toon posts:

Windows xp home niet inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een XP home machine die gewoon lokaal inlogt.
Als ik inlog met mijn wachtwoord logt ie in en vervolgens meteen weer uit kan ook niet in opdracht prompt opstarten dan start ie in normale veilige modus en kan ik kiezen uit admin account of me normale bij beide logt ie in en meteen weer uit.
Weet iemand hier wat op? Formateren is geen optie staan belangrijke documenten op. is van een klant

Groeten

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Documenten eerst backuppen met een Linux live cd'tje en dan alsnog herinstalleren?

Verwijderd

Topicstarter
der is geen andere oplossing? hoe kan dit dan virus ofzo? heb dit nog nooit gezien
was eigenlijk niet de bedoeling dat ik alles ga backuppen en opnieuw installeren.

Verwijderd

Kijk eens of je de HDD ff in een andere pc kunt hangen om de belangrijke documenten eraf te kunnen halen, als je er op geen 1 manier in kunt komen, wordt het toch wel behoorlijk lastig..
het zou iets van spyware / virus kunnen zijn..

Sinds wanneer is dit probleem opgetreden?
Heeft hij iets geïnstalleerd of verwijderd ?

Verwijderd

Topicstarter
ja ze zei dat ze windows updates had geinstalleerd en verders niks.
staat virus scanner en alles op dus lijkt me sterk dat het een virus is.
probleem is sinds uhm gisteravond. is trouwens een laptop dus kan je niet even bijprikken in andere pc.

Verwijderd

Laatst bekende juiste config al geprobeerd?

En anders kun je via de recovery console een backup van je registry terug zetten. Handleiding kun je zo vinden via google.

[edit]
Als je vaker klust aan Laptops/PCs kun je overwegen om adapter te halen of een externe behuizing voor laptop schijven. Kosten dacht ik iets van 10 tot 20 euro.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik ook geprobeerd heb net wat lopen lezen en zoeken nog schijnt iets van spyware tezijn inderdaad.
zal dadelijk is op google zoeken voor die recovery console maar werkt dat gewoon vanuit dos dan? want ik kan niks he in het f8 menu hij doet dan tijdje niks als ik opdrachtprompt doe in veilige modus en dan uiteindelijk moet ik toch gebruiker kiezen wat ik boven had neergezet

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:51
Kwam deze handleiding toen ik zocht op jouw foutmelding.
handleiding
google

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:47:
zal dadelijk is op google zoeken voor die recovery console maar werkt dat gewoon vanuit dos dan?
How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting

Verwijderd

Topicstarter
ok dat ga ik maar is proberen. met die xp cd ff recovery console uitvoeren ben benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
met windows xp cd is het denk gewoon repareren heb daar eerst even chkdsk laten lopen kijken of dat wat oplevert vind die dos commands zo invoeren maar link want hij geeft bij mij geen foutmelding aan die er daar wel staan. of kan ik dit gewoon doen?

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt me wat beter:
Via de recovery console kunnen we een andere oplossing toepassen, namelijk het kopieren van "userinit.exe" over "wsaupdater.exe" heen. Dit doen we door op te starten vanaf onze Windows Xp cd en van daaruit gaan we naar de recovery console. In de recovery console typen we het volgende "cd %systemroot%\system32" "copy userinit.exe wsaupdater.exe".

Herstart daarna de pc en als het goed is, kun je nu weer inloggen. Nu moeten we alleen nog even het register aanpassen zodat deze weer goed staat. Dit gaan we doen in regedit ("start" > "uitvoeren" > "regedit"), en hier gaan we op zoek naar de key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon" deze gaan we vullen met de waarde "userinit.exe".

Verwijderd

Topicstarter
hmm die command pakt ie niet :"cd %systemroot%\system32" "copy userinit.exe wsaupdater.exe".

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

4 posts van je achter elkaar. Je weet dat we hier een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop hebben?

[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 04-09-2007 11:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
kan iedereen de ondernomen stappen makkelijk erkennen back to topic graag

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan;
Netwerk kabel erin, laptop booten, vanaf andere pc bladeren naar \\<naam of ip>\c$ (of d$, of e$ ...) en data kopieren.
Als dat veilig staat verder klussen.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:24:
....Formateren is geen optie staan belangrijke documenten op. is van een klant
Dus die klant heeft natuurlijk wel een backup van die documenten, als ze zo belangrijk zijn?
HDD's van laptops gaan ook weleens stuk namelijk. (in mijn belevenis gaan ze veel vaker stuk dan normale 3,5" HDD's en zijn laptop HDD's gewoon gemaakt om zo snel mogelijk weer stuk te gaan).

Waarom realiseren mensen zich toch niet hoe simpel en belangrijk het is om een backup te hebben.
Voor €80,- koop je een joekel van een schijf, backup erop en klaar.

[ Voor 64% gewijzigd door remco_k op 04-09-2007 14:19 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:08:
Echt niet de bedoeling, zie de FAQ.

Ik gok dat er aanpassingen zijn gemaakt in het register vandaar het idee om een backup terug te plaatsen. Je kunt ook proberen om winlogon.exe terug te plaatsen als je die nog niet hebt gedaan.

Of je kunt proberen om met ERD commander te starten en de evenlog uit te lezen om zo het probleem te bepalen.

En als 1na laatste optie is dus een adapter kopen of een externe behuizing. Dan kun je meteen een virusscan laten lopen over die hardeschijf.

En als laatste optie is Windows er overheen installeren.

Maar het eerste wat je natuurlijk doet als je voor een klant werkt is een image maken zodat je alles kunt herstellen mocht je perongeluk een foutje maken.

@remco_k: Dan moet je wel filesharing aan hebben staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 14:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:08:
Inderdaad graag de edit functie gebruiken, en zelf ook wat doen.
Jij zit met het probleem, aan jou om met de gegeven tips ook wat te proberen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1