Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Python] GUI-editors starten niet

Pagina: 1
Acties:

• Teeno
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 12:23
Beste mensen,

sinds gisteren heb ik van mijn stagebedrijf de opdracht gekregen een systeem te ontwikkelen in Python.. ik ben zelf 3 jaar bezig met JAVA dus dit was vrij nieuw voor me.

Op dit forum heb ik mbv de zoekfunctie het één en ander gevonden wat betreft de te gebruiken tools om een applicatie te ontwikkelen. Ik heb gisteren de ochtend met IDLE zitten spelen, hierin kan ik echter maar een paar regels intikken, runnen, en opnieuw beginnen.

Sinds gisterenmiddag ben ik op zoek gegaan naar fatsoenlijke tools, waarin ik een lap code kan kloppen, en de output in een ander paneel getoond wordt. Ik dacht aan wxPython, PythonCard, oid.

Echter, na het installeren van deze tools (Python 2.5 staat erop), probeer ik te starten door via het startmenu op de snelkoppeling te klikken.. hier is waar het hele verhaal ophoudt.. er gebeurt niets. Ook via C:\Python 2.5\ krijg ik geen enkele tool aan de praat.

Ben ik iets vergeten te installeren, of gewoon lomp bezig? Ik hoor graag iets, want van het getob in die console heb ik nu wel genoeg :)

Gr. Martijn

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 18:45

jvdb1975

tsja.........

Ten eerste,IDLE: probeer eens file, New. Dan krijg je je 'editor' waar je al je code inkan kloppen, opslaan, runnen

ten tweede, er zijn legio editors die je kunt gebruiken. Als jeuit de JAVA hoek komt, weet je vast wel om te gaan met Eclipse. Dit is ook prima te gebruiken icm python (even googelen).
:)

• Teeno
Ik gebruik JBuilder Foundation voor mijn JAVA Projecten.. op dit moment ben ik Eclipse aan het downloaden, en ga hem proberen te laten werken met PyDev... ik laat het weten zodra er resultaten zijn. Bedankt voor je info

• Teeno
Oke dan, PyDev gedownload en met behulp van deze manual aan de praat gekregen. Bedankt voor de tip :)