Ik ben bezig om een SIDN parser te maken. Hiermee kan ik dan de domeinaanvragen/verhuizingen automatiseren en de status terugkoppeling van de SIDN in een DB stoppen. Deze statusinfo bevindt zich in de header van een E-Mail en begint met 'X-' (Bijv: X-DRS-Status)
Ik dacht dat ik het al werkend had totdat ik met de echte SIDN mails ging testen. Nu krijg ik een groot deel van de mail header er niet uit. Mogelijk doordat het een multipart header is???
Ik heb nu de volgende code:
En de SIDN header bevat o.a.: Mime-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed; en daaronder komen dan de overige XHeaders.
Ik heb overigens nog niet besloten of ik IMAP of POP3 ga gebruiken. Beide kunnen met dit script.
Ik dacht dat ik het al werkend had totdat ik met de echte SIDN mails ging testen. Nu krijg ik een groot deel van de mail header er niet uit. Mogelijk doordat het een multipart header is???
Ik heb nu de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| user = "UID"; $pass = "PW"; $imap = imap_open("{URL_TO_IMAP_SERVER}INBOX", $user, $pass); if (!$imap) { print_r(imap_errors()); } $headers = @imap_headers($imap); if (!$headers) { echo 'Couldn\'t get emails'; exit(); } $numEmails = sizeof($headers); echo "You have $numEmails mails in your mailbox<br><br>"; for($i = 1; $i < $numEmails+1; $i++) { // get imap_fetch header and put single lines into array $header = explode("\n", imap_fetchheader($imap, $i)); // browse array for additional headers if (is_array($header) && count($header)) { $head = array(); foreach($header as $line) { // is line with additional header? if (eregi("^X-", $line)) { // separate name and value eregi("^([^:]*): (.*)", $line, $arg); $head[$arg[1]] = $arg[2]; } } print 'Additional Headers Printen...<br>'; print_r($head); print "<br><hr>"; } } |
En de SIDN header bevat o.a.: Mime-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed; en daaronder komen dan de overige XHeaders.
Ik heb overigens nog niet besloten of ik IMAP of POP3 ga gebruiken. Beide kunnen met dit script.