"SLI Certified" Oplossing of Oplichting?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 23:14

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Nu ben ik al een paar dagen aan het zoeken en kijken voor mijn nieuwe rig. Bijna het meeste heb ik al besteld of ligt hier al. Ik ben dus van plan om een voor mijn doen "Monster" te maken.

Asus P5N32-E plus sli
Q6600
4 x 1 gb Kingston pc8500
2 x 8800 ultra
Raptors in stripe etc etc.

Nu heb ik ook heel wat afgezocht naar een passende voeding en zodoende kwam ik op de SLI-ZONE terecht . Hier staat dus eigenlijk per onderdeel telkens een lijst van NVIDIA SLI gecertificeerde producten.

Beetje aan het neuzen tussen de voedingen kwam ik er bijv. achter dat de ThermalTake psu's allemaal maar 3 x een 6 pins pci-e connector hebben, terwijl ik er voor mijn sli echt wel 4 nodig heb. Ja, ze hebben nog 3 keer een 8 pins, maar daar heb ik geen reet aan. Ik ben van mening dat als je 200 euries of meer voor een voeding uitgeeft, je niet met losse adaptertjes moet gaan werken.
NVIDIA raadt gemiddeld voor een quadcore sli setup 1000 watt aan...ik heb toch al mensen gehoord, reviews gelezen dat men met een 850 en zelfs een 750 aardig uit de voeten kan.

Ook viel mij bijv op dat alleen de Cooler Master Stacker Evo en de NVIDIA ( ja, hoe kan het ook anders...) Edition tussen de rij cases stonden. Wie o wie verteld mij waarom de normale stacker niet voldoet? Op de site van Cooler Master staat het juist weer anders...

Dus...

NVIDIA SLI certification : Oplossing of Oplichting? ( lees marketing )

[ Voor 0% gewijzigd door Yor op 04-09-2007 01:03 . Reden: specs mobo aangepast ]

http://yor.minitroopers.com

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je hebt 200% gelijk.

Maar, om even in te spelen op je SLI, waarom dude? Koop u een P35 plank, met een 8800GTX / HD2900XT, save the rest of the cash, en koop u binnen een jaar weer het topmodel.

Dan zijt ge sneller en zuiniger! Dit is echt zo'n zever, ik heb SLI gedraait, uit colere gewoon weggedaan, drivers brak, niet snel genoeg, dit dat.

Overigens heb ik nu een Q6600+4 GB RAM+2900XT, ruim genoeg, en binnen een jaartje koop ik gewoon een nieuwe voeding + nieuwe beeldkaart, en OC m'n CPU wat :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Tja,

Het enige wat ik nog mis is de voeding...de cpu en het mobo zitten nu in de tpg trein, ram en kaarten had ik al.
Kijk, ik heb nu een s939 systeempje en wil het gewoon eens goed gaan proberen, lijkt me wel leuk om nu eindelijk eens zelf te ervsaren wat dat sli doet. En een plank is het geld niet, het is meestal de rest die je budget naar de maan helpt.

De quad moet voldoende zijn voor de komende twee jaar, het ram ook en ja, de kaarten...van mx400 naar boven zeg ik maar. Je blijft toch altijd bezig....

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 08:39

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

http://www.alternate.nl/h...1056098&showTechData=true

niet speciaal die winkel, maar de specs. Je zult NOOIT 1000watt nodig hebben met dit systeem. Ik had hetzelfde alleen dan 1 8800gtx op een 500 watter en 1 kaart extra (ook al ultra) zal nooit 200 watt extra vragen. Ik haalde geloof ik 315 max uit de voeding.

4 x pci express aansluiting en verder de nodige sata en molexen. Super stabiele voeding, een van de betere merken (beter als antec, ocz etc), lees de reviews erop na en enorm stil (ik hoor die van mij niet, ook niet een beetje)

ja ik weet het, nu lijk ik fanboy/promoter van seasonic, maar het is een relatief onbekend merk, maar het is echt een goed ding. (ibm thinkpad onder de laptops).

T60P Widescreen

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
e6600 plus twee keer ultra liet een 600 watt ocz uitknallen hoor....vergis je niet , een 8800gts pakt al snel 130 Watt....

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-02 11:48
Deze trekt het wel lijkt me..

Verwijderd

Die seasonic ziet er inderdaad een goede oplossing uit. Kan 56A leveren op de 12V lijn. Dit is equivalent aan 672W.
Waarom je moet opletten voor de cases: die ultra kaartje zijn nogal lang en moeten in je case geraken.

En verder denk ik ook dat sli niet interessant is. Zeker icm met de 8800 kaartjes heb ik er nog niet veel goeds van gehoord in de zin van driverproblemen of de sli die niet eens werkt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beginnen blaten over "oplichting" (= strafbare misdrijf) als daar helemaal geen grond toe is, komt neer op smaad, wat ook strafbaar is :/

Het algemeen beleid #crimineel

Dit soort crap willen we niet op ons forum. Als je niet het verschil tussen marketing en oplichting weet: www.vandale.nl

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.