Toon posts:

ATI Radeon HD2400 PRO met Dongel overzicht

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een ATI Radeon 2400 PRO / PCIe waarbij standaard een dongel wordt meegeleverd. Het probleem is dat ik de diverse kaart fabrikanten geen info geven of een dergelijke dongel
wordt meegeleverd.

voor de duidelijkheid: met een dongel bedoel ik een verloopstukje dat je op de DVI uitgang van de kaart kunt zettten en daar dan vervolgens weer een standaard HDMI kabel op aan kunt sluiten zodat beeld en geluid worden getransporteerd naar een TV / Receiver. Dit is de enige mogelijkheid om het geluid ook via dezelfde HDMI kabel te transporteren. Een gewone verloopkabel DVI-->HDMI werkt niet.

Via google ontdekte ik dat sommige fabrikanten zeggen er een mee te leveren maar dit niet altijd doen. Ik was in de veronderstelling dat Club3D er een mee zou leveren maar helaas dit bleek na de komst van de postbode niet het geval. Die kan dus retour.

Het doel van dit Topic is om door de jullie ervaringen erachter te komen welke merken in Nederland daadwerkelijk een dergelijke dongel meeleveren bij hun ATI Radeon HD2400 PRO. Ik denk dat de HD2xxx serie van ATI erg populair aan het worden is onder HTPC gebruikers. Door onderstaand overzicht kan een hoop duidelijk worden.

Let op, er zijn veelal 2 pcb's van 1 merk in op de markt. Deze zijn grofweg onder te verdelen in een heatpipeversie en een zonder heatpipes. Jullie reactie's zal ik verwerken in onderstaand overzicht. vergeef me als het er niet zo gelikt uitziet.

Club3D Heatpipe: GEEN DONGEL

Sapphire Standaard: ONDUIDELIJK OP DE SITE

Asus Standaard: GEEN DONGEL

MSI Standaard: WEL DONGEL

Gigabyte Standaard: GEEN DONGEL

HIS Standaard: GEEN DONGEL

Edit: Bovenstaande is wat de fabrikanten via hun site's bekendmaken. Als er mensen zijn die andere ervaringen hebben dan hoor ik het graag.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 18:04 ]

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-05 21:41
Heb hier de Asus EAH2600XT 256MB DDR4: Die is inclusief HDMI / HDCP (DVI with audio) dongle

Geen heatpipe, gewoon fan (nagenoeg geruisloos)

edit:

Ow... Ik zie net dat je alleen 2400 kaarten wilt weten. .... Forget this

[ Voor 60% gewijzigd door edterbak op 04-09-2007 01:28 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

http://global.msi.com.tw
http://www.gigabyte.com.tw/
http://www.sapphiretech.com/
...

Komaan, hoe moeilijk kan het zijn. Staat er niets bij van zo'n dongle, wordt het er niet bij geleverd.

[ Voor 21% gewijzigd door mieJas op 04-09-2007 10:33 ]

Yes, but no.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 23:26

Shuriken

Life is all about priorities

Zo te zien levert Asus bij zn 2400 modellen geen adapter.

Bij de MSI RX2400PRO-TD256EH staat het er wel bij. Dus ik denk dat het inderdaad even orienteren word op de verschillende websites.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 23:06
Bij de MSI die geloof ik hierboven wordt vermeld, low profile en passief, wordt géén dongel geleverd

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 22:15
Ik heb sinds kort een Sapphire Radeon HD2400 XT 256MB DDR3 (passive) en deze heeft 'alleen' een component en dvi-to-vga dongle, geen HDMI.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-04 14:58

MadMan

What the....

Wat is er mis met gewoon de kaart uitzoeken wat je wil, en dan zelf een verloopje aanschaffen?

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

sapphire radeon hd 3470 standaart er bij en is maar 10euro duurder dan een hd2400xt
Verder is deze ook passief

Heb hem zelf
Pagina: 1