SpaceNavigator 3D controller ook in games !

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Menthalion
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-07-2025
Voor wat 3D spielerij een 3Dconnexion SpaceNavigator aangeschaft (57 euri voor de Personal Edition), een leuk speeltje, maar wat beperkt gezien toepassingen specifieke driverondersteuning nodig hebben, dacht ik.. Behalve dan voor Maccies, die de mogelijkheid hebben om met ControllerMate de uitvoer te mappen naar muis, joystick en toetsen.

Waarom 3Dconnexion / Logitech hier zelf niets voor geregeld hebben verbaasde me behoorlijk, dus ik dacht dat het dan behoorlijk lastig zou zijn onder Windows, maar wat schertst mijn verbazing: er blijkt een Windows enthousiast een driver gemaakt te hebben die dit wel kan !

Na een uurtje een profiel te hebben getweaked speel ik nu dus WoW met zowel beweging als camera/zoom in 1 hand, en heb ik de andere hand en toetsenbord over voor targetting / hotkeys. Voor echte twitchers natuurlijk geen optie, maar voor langzamer spellen (MMORPGs) erg leuk. De precisie is redelijk te vergelijken met console controllers, behalve dat je geen twee handen en twee sticks nodig hebt, en het geheel daardoor wat intuitiever stuurt.

Het enige probleem is dat RBC9, de maker van de driver, geen (verstand van) Windows 64 bits OS heeft om het geheel Vista/XP64 compatible te krijgen. Misschien dat er hier wat techneuten rondneuzen die dat wel kunnen ? De source is te vinden via de thread op de 3Dconnexion forums.