Radeon 9600: Sindskort atefacts in XP en Vista

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:12
Ik draai al tijden zonder probs een tripple boot met vista, xp en linux. Tot vandaag. In vista verscheen een vierkant (1 bij 1 cm) om mijn muiscursor. Mijn cursor bevond zich in de linker bovenhoek van dit vierkant en dit vierkant wat er zwart gearceerd uit zag bewoog mee. Uiteindelijk is het vierkant weggegaan door de animatieschema's van de muis uit te zetten.

Je begrijpt. Beetje jammer. De problemen waren echter nog niet over. In XP was de tekst onder icoontjes op mijn bureaublad niet meer leesbaar en daarnaast zorgde het verplaatsen van icoontjes voor artefeacts. Applicaties zagen er verders goed uit. Hardware versnelling 3 tandjes terug zetten zorge weer voor een leesbaar bureaublad.
Games daarentegen zitten zowel in vista als xp vol met artefacts.

Onder linux lijkt er niks aan de hand.

Gezien de crossplatform probs denk ik aan een hardware probleem. Gaat mijn radeon 9600 nu na jaren dienst langzaam dood of is hier iets anders aan de hand? Zowel in vista als XP heb ik driver updates gedaan. Daarnaast heb ik nog geken op AGP voltage verhogen/lagen en GPU/mem clock verhogen/verlagen effect had.

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 03-09-2007 23:51 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:51
Grote kans dat je koeler niet meer goed draait en dat je Radeon langzaam aan het sterven is als je er niets aan doet.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43
_JGC_ schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 00:47:
Grote kans dat je koeler niet meer goed draait en dat je Radeon langzaam aan het sterven is als je er niets aan doet.
Eerst nadenken niet zomaar iets bleren!
Kijk eens naar de temp van je videokaart, heb je verder je oude drivers wel eerst verwijderd voor je de nieuwe installeerde? Het klinkt niet echt als een artifact naar mijn idee, dat zijn meer willekeurige vlakjes. En dat je een artifact kan "uitzetten" is helemaal raar ik denk toch dat er iets anders aan de hand is. En aangezien je het met Linux niet hebt (?) is het sowieso al een Windows aangelegen ding.

M3P - M3LR - 6320Wp

• Terror
Voor de 3D games is het me nog niet gelukt de artefacts weg te krijgen. UT 2004 ziet eruit alsop het opgenomen is op een video die 15 jaar in de zon gelegen heeft. En Chess in vista is niet te spelen, ziet compleet niks. 3D moet ik nog even in linux testen.

Kaart is overigens passief gekoeld. Kast temp is 33 graden. CPU temp is 44 graden.

[ Voor 5% gewijzigd door Terror op 04-09-2007 10:22 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je kaart gewoon stuk is. Windows gebruikt hardwareversnelling voor de dingen die jij opnoemt en daar loopt het mis. Als je die hardwareversnelling uitzet, neemt je CPU die taak over en gaat het wel goed.

Je kan nog eens proberen met andere drivers maar als je onder 3D in Linux ook artifacts krijgt denk ik dat het een enkeltje vuilnisbak wordt.

Blaas voor de rest je AGP slot nog eens goed uit en kijk of er geen vuile contacten zijn op je kaart.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43
Admiral Freebee schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:25:
Ik denk dat je kaart gewoon stuk is. Windows gebruikt hardwareversnelling voor de dingen die jij opnoemt en daar loopt het mis. Als je die hardwareversnelling uitzet, neemt je CPU die taak over en gaat het wel goed.

Je kan nog eens proberen met andere drivers maar als je onder 3D in Linux ook artifacts krijgt denk ik dat het een enkeltje vuilnisbak wordt.

Blaas voor de rest je AGP slot nog eens goed uit en kijk of er geen vuile contacten zijn op je kaart.
:Y

M3P - M3LR - 6320Wp

• Terror
Contactjes blazen was de laatste hoop :) Was hem ook niet. Heb net maar een X1650 Pro besteld. Kan ik volgende week tenminste weer "normaal" gamen.

Pagina: 1