Dvd-romspeler wordt niet herkend onder Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
Sinds kort wordt de Dvd-romspeler niet herkend onder Vista.
Het kan niet kapot zijn, want in de bios wordt het wel herkend. En ik kan een bootable cd mee opstarten.
Maar in Vista, krijg ik een geel uitroepteken, dat het apparaat niet geïnstalleerd kan worden.
Het geeft het volgende melding.

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Ik heb zelf al rondgekeken op GoT en Google, maar heb tot zover geen hulp kunnen vinden.
Waar zou dit al kunnen liggen, dat het softwarematig probleem onder Vista is, staat vast! :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:55

Haan

dotnetter

Het is de laatste tijd een zeer veel voorkomend probleem met Optiarc dvd stations. Wat je moet doen is de registersleutel opzoeken waarin de info van het station staat (heb op m'n werk een briefje liggen met de preciese sleutel, heb hier geen Vista dus kan niet checken. Het staat in het register volgens mij onder HKLM -> system -> controlset001 -> control -> class -> en dan een lange reeks hexadecimale karakters

Je moet daar dan de regel UpperFilter en LowerFilter verwijderen en rebooten, dan is het opgelost. (maak voor de zekerheid een backup door de desbetreffende map te exporteren en op te slaan!)
Je kan die sleutel misschien ook terug vinden met de search in het register, of anders via Google met deze informatie :)

[ Voor 9% gewijzigd door Haan op 03-09-2007 23:38 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
Bedankt het werkt! :)
Aangeraden voor mensen die hetzelfde probleem hebben :P