Beste Tweakers,
een paar weken geleden heb ik een nieuw systeem aangeschaft:
Asus P5K
Intel Core 2 Duo 6750 (+ Arctic Cooler Freezer 7 Pro)
MSI 8600GTS
2x 1GB Kingston 5300
Seagate Barracuda 320GB
Alles in een Sonata II kast gezet (eerste keer dat ik zoiets zelf heb gedaan trouwens...).
Opstarten, prima. geen piepjes. hij herkent alle hardware goed en geeft verder geen problemen aan.
Windows installeren.
Leek allemaal prima te gaan.
Totdat het ding blijft hangen.
En toen begonnen de problemen.
Ik kreeg de schijf niet meer geformatteerd om opnieuw te beginnen met de installatie.
Ik kwam simpelweg niet meer zover in de installatieprocedure om te kunnen kiezen wat je wilt doen. (installeren/formatteren/herstellen/etc)
Opstarten vanaf de cd rom ging dus nog wel!
Hij checkt dan als eerst mn hardware configuratie.
En daarna hoort hij door te gaan naar het scherm waar je de bovengenoemde opties hebt.
niet dus. Ik kreeg een windows foutmelding (blue screen) code 0x0000007E (wat dus weer van alles kan betekenen...)
ik was t even zat en ben op vakantie gegaan.
Ik kwam terug.
Opnieuw geprobeerd.
Gaat hij ineens WEL weer door!
hij ging zelfs verder met de installatie waar hij de vorige keer bleef hangen.
Ik blij.
maar helaas.
hij maakte de installatie niet goed af.
Windows werkte nogsteeds niet.
Opnieuw geprobeerd.
Kon nu wel weer de schijf formatteren.
Maar daar hield het dan ook mee op.
Windows is nu dus nog NIET geinstalleerd.
Elke keer als ik vanaf de cd rom opstart dan checkt hij mn configuratie en daarna geeft hij de windows foutmelding. (0x0000007E)
Ik kan dus NIET formatteren.
Ik kan niks. (voor zover mijn kennis gaat)
Ik dacht in eerste instantie aan de cd rom.
Maar als ik deze (in DEZELFDE dvd-drive!) op een andere pc probeer dan doet hij het wel gewoon.
Dat lijkt me dus niet het probleem. (zowel cd als drive niet)
WAT IS ER AAN DE HAND?!
ik ben een beetje radeloos aan het worden.
Kheb een brandspanking nieuwe pc staan die op dit moment alleen maar stof staat te happen.
erg frustrerend.
Waar ik nog aan zit te denken is dat er nu misschien iets corrupts op mn HD staat waardoor windows nu elke keer een probleem ziet. Zou dat kunnen? Misschien mn HD op een andere pc formatteren?
Als iemand me advies, tips of wat dan ook kan geven, dan ben ik daar zeer dankbaar voor.
Vriendelijke groet, Krijn
een paar weken geleden heb ik een nieuw systeem aangeschaft:
Asus P5K
Intel Core 2 Duo 6750 (+ Arctic Cooler Freezer 7 Pro)
MSI 8600GTS
2x 1GB Kingston 5300
Seagate Barracuda 320GB
Alles in een Sonata II kast gezet (eerste keer dat ik zoiets zelf heb gedaan trouwens...).
Opstarten, prima. geen piepjes. hij herkent alle hardware goed en geeft verder geen problemen aan.
Windows installeren.
Leek allemaal prima te gaan.
Totdat het ding blijft hangen.
En toen begonnen de problemen.
Ik kreeg de schijf niet meer geformatteerd om opnieuw te beginnen met de installatie.
Ik kwam simpelweg niet meer zover in de installatieprocedure om te kunnen kiezen wat je wilt doen. (installeren/formatteren/herstellen/etc)
Opstarten vanaf de cd rom ging dus nog wel!
Hij checkt dan als eerst mn hardware configuratie.
En daarna hoort hij door te gaan naar het scherm waar je de bovengenoemde opties hebt.
niet dus. Ik kreeg een windows foutmelding (blue screen) code 0x0000007E (wat dus weer van alles kan betekenen...)
ik was t even zat en ben op vakantie gegaan.
Ik kwam terug.
Opnieuw geprobeerd.
Gaat hij ineens WEL weer door!
hij ging zelfs verder met de installatie waar hij de vorige keer bleef hangen.
Ik blij.
maar helaas.
hij maakte de installatie niet goed af.
Windows werkte nogsteeds niet.
Opnieuw geprobeerd.
Kon nu wel weer de schijf formatteren.
Maar daar hield het dan ook mee op.
Windows is nu dus nog NIET geinstalleerd.
Elke keer als ik vanaf de cd rom opstart dan checkt hij mn configuratie en daarna geeft hij de windows foutmelding. (0x0000007E)
Ik kan dus NIET formatteren.
Ik kan niks. (voor zover mijn kennis gaat)
Ik dacht in eerste instantie aan de cd rom.
Maar als ik deze (in DEZELFDE dvd-drive!) op een andere pc probeer dan doet hij het wel gewoon.
Dat lijkt me dus niet het probleem. (zowel cd als drive niet)
WAT IS ER AAN DE HAND?!
ik ben een beetje radeloos aan het worden.
Kheb een brandspanking nieuwe pc staan die op dit moment alleen maar stof staat te happen.
erg frustrerend.
Waar ik nog aan zit te denken is dat er nu misschien iets corrupts op mn HD staat waardoor windows nu elke keer een probleem ziet. Zou dat kunnen? Misschien mn HD op een andere pc formatteren?
Als iemand me advies, tips of wat dan ook kan geven, dan ben ik daar zeer dankbaar voor.
Vriendelijke groet, Krijn
[ Voor 4% gewijzigd door Glurie op 03-09-2007 22:49 ]