Post hier al je BioShock audioproblemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Topicstarter
Hey Gotters, :)

Na het lezen van de warning in het BioShock topic, en klachten van anderen mbt de audio. Heb ik dit topic geopend.

Ik heb dus het volgende probleem: EAX is niet ingeschakeld. Ik gebruik een 5.1 setup, en heb dit ook ingesteld in BioShock. Als ik nu in een fight ben, meestal tegen meerdere splicers, dan valt het geluid weg. Meestal dus het geluid van explosies en gunfire.

Wie heeft dit probleem nog meer?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
vooruit dan;
met een X-Fi audio heb ik problemen om EAX in te schakelen ingame, onder Vista 64bit. Het geluid kraakt en piept en is niet om aan te horen.
Onder XPpro is het iets beter, maar geeft het nog steeds bijgeluiden, tikken en piepen.
In Vista kan ik wel in audio console EAX instellen en dit draait vervolgens wel goed in de game.
Zonder EAX met audio console op de standaard settings doet het geluid ook vreemd;
als ik van een geluidsbron, bv een vijand of een vending machine wegdraai, valt het geluid ook weg.

Alle nieuwe drivers, van zowel mijn HD2900XT als mijn geluidskaart, staan erop.
Het is niet onoverkomelijk, maar een beetje irritant is het wel.

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

zelfde probleem hier als de TS, kheb een asus mobo met onboard geluid, gebruik 5.1 geluid in Bioshock maar hele af en toe valt het geluid weg..... soort van framedrops maar dan op audio gebied :+

Ik gebruik overigens een Logitech Z-5500 Digital geluids setje, kheb het geluid nu cia 6 channel aangesloten (normale manier zegmaar)... kan hem nog eens op de digitale uitgang aansluiten en de z5500 het geluid alten produceren kijken of dat beter gaat. Kheb dan alelen het gevoel dat het minder "surround" klinkt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Topicstarter
Ik heb maar ff een mailtje naar 2k gestuurd.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik heb hetzelfde probleem als de TS,
Realtek HD audio drivers voor Vista 32-bit.
Digitaal of analoog geluid maakt niet uit, ik heb een Z-5400 speakerset.

[ Voor 0% gewijzigd door XNightmare op 04-09-2007 16:25 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Verzameltopics voor problemen zijn niet de bedoeling. Deze worden al snel zeer onoverzichtelijk. Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.