Toon posts:

Compaq 243890-001 voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hé allemaal,

Ik heb vandaag een oud compaq systeem binnen gekregen. Bij het aanzetten ging hij meteen weer uit en na een paar keer proberen had iedereen in de kamer kunnen ruiken dat de voeding, een compaq 243890-001, verbrand was.
Geen probleem leek me, want ik heb nog duizenden 24 pins w/ 4 pins connector voedingen liggen. Dat viel tegen, geen van die voedingen krijgt ook maar een lichtje aan (dat de compaq wel deed) of een geluidje gespeeld op het moederbord. Als ik naar die voeding zoek op internet zie ik ook dat hij niet zomaar over de toonbank gaat.
Nu is mijn vraag, waarom werken mijn andere voedingen niet op dit systeem? Heeft de compaq voeding iets speciaals, dat hem zo duur maakt?

Alvast bedankt,

Chinchilla

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou zeggen speur eens in Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 rond. Zo kan je er achter komen als je een AT-,ATX- of BTXvoeding hebt. Of natuurlijk een andere variant :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47

Thandor

SilverStreak

Dit soort Compaq Evo 300/500 voedingen zijn volgens mij normale ATX voedingen maar dan met andere afmetingen. Ik zou haast verwachten dat deze moeten werken in de machine.

Indien de voedingen wel zouden werken dan bestaat er een kans dat het probleem elders ligt. Wellicht heeft de vorige voeding het moederbord (of een ander onderdeel) gesloopt. Als je dit kunt testen is dat natuurlijk een pré :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie replies.
Het verschil in prijs zou 'm dus moeten zitten in het verschil in afmeting. Ik zal dus inderdaad meer moeten testen voordat ik weet wat er precies aan de hand is.