Toon posts:

ASUS P5-Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb vorig jaar een pc gekocht en sinds een maand krijg ik af en toe een melding:
Overvoltage or overclocking failed. Aangezien ik niet genoeg kennis heb van mobo's ben ik
naar de winkel gegaan om 't daar te laten maken. Na 150 euro lichter gemaakt te zijn, ging ik niet echt tevreden naar huis...

Ze vertelde me dat het aan de bios lag. Dit vond ik redelijk raar, omdat ik de bios terug naar defaults heb gezet. De winkel vertelde me dat de default bios instellingen niet goed waren??? Aangezien zij verkondigen er meer verstand van te hebben dan ik, heb ik dit maar aangenomen.

Maar nu, een paar weken later krijg ik precies dezelfde foutmelding.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of liever nog hoe ik dit kan oplossen?
Ter info, ik heb niet aan m'n bios instellingen verandert en heb een nieuwe voeding in de pc zitten.

Alvast heel erb bedankt!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Welke CPU heb je?

Verwijderd

Topicstarter
CPU: Intel Pentium D930
mobo: Asus P5WD2-E Premium S775

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Sowieso direct even reclameren bij de PC shop. De oorzaak kan ook gelegen zijn in de geheugen DIMM's of het moederbord. Een corrupte BIOS kan, maar dan zou de BIOS chip defect moeten zijn (= garantie Asus, net zoals bij een defect moederbord).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

De glazen bol doet het vandaag niet. Het kan zeer goed zijn dat de BIOS defaults niet voldoen voor jouw setup. Als je niet volle specs geeft en ook niet aangeeft wat je dan exact in BIOS hebt staan kunnen wij hier ook niets over zeggen. Probeer je VDIMM wat te verhogen, vaak is dat het probleem.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.