Toon posts:

muziek van pc naar versteker geluid verzacht

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Me probleem is als volg:

De pc is verbonden met un versterker, namelijk via 3,5 jack line out (groene aansluiting ) naar 2 tulp stekkers( rood en wit). Speel ik een nummer met media player en dan via de boxen van de versterker. Dan is het geluid verzacht. Speel ik met een cd speler die op de versterk is aangesloten dan is het geluid met meer power.

De tulp stekker zit in de cd/dvd in gang van de versterker . dit is de meest logische aansluiting die de verslekker heeft om hem met de ps te kunne verbinden.

Wat kan de oplossing zijn ? Andere geluids kaart en welke ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Volume in de mixer voluit gezet?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De geluidskaart van je PC heeft waarschijnlijk een andere output dan je CD speler.

Een workaround hiervoor zou kunnen zijn om het volume van je line-out, mediaspeler, of versterker omhoog te gooien.

Verwijderd

En Wave? en volume in je media player?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zouw een simpele oplossing zijn, maar die staan allemaal op 100% hoofdvolume en wave en de media player.

Verwijderd

zit die kabel niet verkeerd aangesloten of in de voorkant de headset er in ....

Verwijderd

Topicstarter
Er is verder niks aangesloten, behalve de line out stereo. naar de versterker vcd/cd input.

De versterke heeft de volgende aansluitingen:

vcd/cd
dvd
tuner
tape
rec

Het geluid is overhal het zelfde.

Het geluid is verzacht, maar als ik men hem toch helemaal open goooi is het volume hard.
maar via de cd speler en versterker, Is er meer power, betere bas enzo. Het verschil is er zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:38:
Er is verder niks aangesloten, behalve de line out stereo. naar de versterker vcd/cd input.

De versterke heeft de volgende aansluitingen:

vcd/cd
dvd
tuner
tape
rec

Het geluid is overal het zelfde.

Het geluid is verzacht, maar als ik men hem toch helemaal open goooi is het volume hard.
maar via de cd speler en versterker, Is er meer power, betere bass enzo. Het verschil is er zeker.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Graag niet kicken binnen 24uur:
Het algemeen beleid
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.

☻/
/▌
/ \

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-02 09:15
Al een ander kabeltje geprobeerd? Wil nog wel eens gebeuren dat die jack-pluggen brak zijn.
offtopic:
Kijk alsjeblieft even wat beter naar wat je hier neerzet, zit nogal vol met taalfouten.

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:31
Wij hadden ook dit probleem, we zijn toen van een onboard soundcard (AC97) naar een Creative X-fi gegaan. Toen was het probleem opgelost.. het kaartje had gewoon te weinig vermogen!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende moederbord p5w DH Deluxe :

Chip Realtek ALC880
Ingangen
1 x Line-In
1 x microfoon
Uitgangen
4 x Line-Out
1 x Digital-Out (optisch)
1 x Digital-Out (coaxiaal)
Kanalen
8 x analoog
Surround Soundchip met HD-Audio

nu had ik nog een oud creative lab CT4670 geluids kaarten op zolder liggen. Deze eens geprobeerd maar geen verschil. Maar heeft dan de Realtek ALC880 chip te weinig vermogen. ? Waar moet ik op letten om mooi volume uit me pc te krijgen.? Want via een oude cd speler op de versterker is het geluid veel harder en betere bass. Kort om meer power.

• Invisible_man
Is het geen optie om je pc digitaal aan te sluiten op de versterker? dan is het namelijk geen kwestie meer van vermogen voor de geluidskaart. Maar als allebij de geluidskaarten zacht zijn, is de kans natuurlijk nog groter dat het in je instellingen zit. Maak anders eens een screenshot van je volume-mixer en zet die hier eens neer.

Verwijderd

Topicstarter
het is niet mogelijk om de versterker digitaal aan tesluiten.

Mm hoe kan ik een printscreen op de c schijf, in dit topic krijgen. de url werkt namelijk niet?

Maar alles staat op 100%.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 21:08 ]

• Invisible_man
Ook niet toevallig een vinkje dempen of mute aan? Mute betekend namelijk niet per definitie dat het geluid uitgezet wordt, kan ook alleen heel zacht gezet worden. Maar zoals ik een paar post eerder al vroeg, al een ander kabeltje geprobeerd?

Als je overigens een plaatje in tweakers wil posten, zou je dat op je eigen webspace moeten zetten met een link in je post of anders één van de vele gratis image-hosters (bijv. imageshack, ook al zijn er tal van betere hosters).

[ Voor 32% gewijzigd door Invisible_man op 04-09-2007 21:15 ]

• Invisible_man
Screenshot ziet er wel goed uit ja (plaatje is overigens te groot volgens de GoT-regels). Maar zoals ik al twee keer eerder vroeg, kabeltje al vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
jammer genoeg heb ik maar een zo'n kabel. Ik heb een gewiebeld aan de kabel bij de aansluitingen.
maar maakt geen verschil uit. Sluit ik de gewonen computer luidspreakers aan op de line out dan is geluid het zelfde, als de versterk aan de pc is aangesloten.

Het is net of er niet genoeg power wordt geleverd naar de versteker, vanuit de onboar geluids chip.

De pc zit vol met 1000de nummers voor drive in shows te geven. vandaar dat ik er graag mooi geluid uit wil krijgen.

De externe kaart waar mee ik getest heb, kumt uit het jaar 1998.
zouw het geluid meer vermogen hebben met de Creative X-Fi Xtreme Audio?

http://www.alternate.nl/h...1057917&showTechData=true

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 23:04 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 19:02
Plaatje lijkt normaal. Misschien dat in het rechterscherm de asus mixer instellingen laag staan. Vind het opzich een vreemd probleem....

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu zeker wist dan het aan de onboar chip ligt. Dan koop ik mee een de Creative X-Fi Xtreme Audio voor 69 euro. Maar als ut dara niet aan licht dan heb ik die aan be broekzak hangen.

De kabel lijkt me strek is een kabel van 100cm van gemiddelde kwaliteit.

zou de Creative X-Fi Xtreme Audio verbetering op brengen.

• Invisible_man
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:18:
Als ik nu zeker wist dan het aan de onboar chip ligt. Dan koop ik mee een de Creative X-Fi Xtreme Audio voor 69 euro. Maar als ut dara niet aan licht dan heb ik die aan be broekzak hangen.

De kabel lijkt me strek is een kabel van 100cm van gemiddelde kwaliteit.

zou de Creative X-Fi Xtreme Audio verbetering op brengen.
Heb zelf de X-fi Xtreme music en kan voor mijn versterker genoeg vermogen leveren (als ik hem annaloog aansluit dan, heb hem nu digitaal aangesloten).

Verwijderd

Het zal wel niet an het kabeltje liggen, die gaan pas iets opeten bij grotere lengte. Als je wil gaan drive-innen neem ik aan dat je een mixertje gaat gebruiken (tussen de bronnen zoals de compu en cd's ed) en op een fatsoenlijke mixer zit een gain en een geblanceerde input (dan ga je niet met een 3.5mm plugje lopen rommelen, dat is vragen om storing). Digitaal out heeft ook mijn voorkeur, DA-conversie zo vlak bij een stoorzender als de computer is vragen om problemen, om over line-in en mic maar te zwijgen. Ik zou voor een breakout gaan met gebalanceerd-uit, dan kun je rustig langs dimmers en 220V.

Tip: Er zijn tegenwoordig kleine mixertjes met USB.
zoals deze, hoewel bij deze daar ook wat mic-ingangen bijzitten
http://www.behringer.com/1204
of een superbudget USB geluidskaartje voor bij de laptop (ongeblanceerd uit dus mwoah...)
http://www.behringer.com/UCA202/
of iets met firewire
http://www.behringer.com/FCA202/

Er zijn wel meer fabrikanten die dit soort spul maken (en beter)
Check even:
http://www.m-audio.com/im...obilePre_USB_callouts.jpg

Of zoek even naar de Mbox van digidesign, inmiddels zijn bij de de Mbox2.
http://akmedia.digidesign...ges/prd_enl_2620_5542.jpg
Gebalanceerde jacks/xlr, spdif en usb en klinkt nog goed ook, ook voor opname.

Dat screenshot ben ik wel eens tegen gekomen bij een kaart en die vond ik wat vaag met de weergave. Je moest soms wat kietelen met stekkertjes om het ding te laten weergeven met allerhande surround-meuk erbij. Waarom ze dat nou niet gewoon simpel kunnen houden .... gewoon spelen met drie knopjes; stereo, 5.1 en sub aan/uit, klaar.

Wat wel zou kunnen is dat er stomweg een outputverschil is; dit kun je checken door een cd eerst in de cd-speler en dezelfde cd daarna in de cd-rom speler van de compu te doen. Als ie even hard gaat heeft te het maken met je file-afspelertje (mediaplayer of wat ook staat dan zachter), die volgen nl niet altijd de mixer.

Professionele spullen hebben een hogere output-normering, hoewel dat meestal via XLR loopt. (+4dBu nominaal, 20dBu maximum (gebalanceerd) tov -10dBV nominal, 6dBV maximum (unbalanced). Kijk even wat voor cd-speler je hebt en of daar een outputschakelaar op zit.

Wat ook zou kunnen is dat de geluidskaart een 1 of andere wazige 4 kanaals of 5.1 kanaals weergave heeft waarbij de .1 (de sub kanaal) niet meer in de line-out zit. Dan mis je dus wat laag en dus wat signaal. Meestal is dat schakelbaar. Ook zou het kunnen zijn dat een surround-achtig door de kaart bedacht L&R-achter geluid op de groene aansluiting is gezet, dus dat je helemaal niet naar de L&R-front zit te luisteren. Er zijn geluidskaarten die namelijk aansluitingen anders kunnen gebruiken afhankelijk van de instelling, dus groen is niet altijd output, het is maar net wat je in de driver loopt in te stellen. Handig als je wil omschakelen af en toe. (waarom ze zoiets verzinnen ...)

Kortom, make sure that je stereo geeft en je alles hebt.

Ik zou gewoon gaan voor een externe geluidkaart met gebalanceerde output of een onboard zonder fratsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 08:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie ben un stuk wijzer geworden.

Maar de oplossing zal zijn een Creative X-Fi Xtreme Music (OF de Audio (Iemand voorkeur ?)) kaart inbouwen. kabel van Creative X-Fi Xtreme via 3,5 jack naar versteker in de tulpstekker input

Is dit te adviseren ?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Ik kan er overheen hebben gelezen maar voordat je een nieuwe geluidskaart haal. Heb je het kabeltje al eens via de koptelefoon aansluiting geprobeerd?
Vermoedelijk versterkt deze het signaal meer dan de speaker uitgangen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:55

Jag

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:17:
Bedankt voor de informatie ben un stuk wijzer geworden.

Maar de oplossing zal zijn een Creative X-Fi Xtreme Music (OF de Audio (Iemand voorkeur ?)) kaart inbouwen. kabel van Creative X-Fi Xtreme via 3,5 jack naar versteker in de tulpstekker input

Is dit te adviseren ?
Ik heb bij mijn vriendin een media center pc staan met ook die geluidschip onboard, komt daar ook een beetje weinig signaal uit (niet op te lossen met een instelling). Maakt op zich niet uit, gewoon wat harder zetten en het is prima. Maar kan me voorstellen dat je het vervelend vindt.

Als je het ook voor wat drive in werk wilt gebruiken, zou ik ook eerder naar een lossing zoeken zonder minijack, erg storingsgevoelig nl. Zo'n USB kaartje die duck12345 aanhaalde, is dan een hele goede en goedkope oplossing. Gebalanceerd kan ook, maar ik gok dat je vast geen mixer gebruikt met gebalanceerde ingangen.

Verwijderd

Topicstarter
De uca 202 heeft 47 kHz/16 bit.
Nu ga ik eens op zoeken of mijnrealtek ACL880 meer heeft.

Ik heb al een oplossing voor meer power muziek, alleen het gaat nu nog om de kwaliteit.
Omdat men gemiddeld op 250watt draait is de kwaliteit wel belangrijk.

De oplossing:
3 kabels naar de adapter en dan via 2 tulp naar de versterker.

De instelling: alle 3 op line out frontluidsprekkers, instellingen op 5.1
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/6777.jpg

de realtek heeft dus duidelijk meer in huis :
support
44.1 / 48 / 96/ 192 kHz DAC Sample rate
All ADC'S support 44.1 /48,/ 96 kHz Sample rate

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 23:50 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:43:

Omdat men gemiddeld op 250watt draait is de kwaliteit wel belangrijk.
Dat waag ik zeer te betwijfelen. Als je dat doet ben je op dit moment al enorm doof ;) Zelfs als je wat harder speelt verbruik je meestal niet meer dan 2 a 5 Watt. Overigens heeft de volumestand van je versterker niets te maken met het "aantal watts waar je op speelt". Dat ligt puurt aan de input. Zet je je amp vol open, en je hebt geen input, dan verbruik je amp niets meer dan normaal.
de realtek heeft dus duidelijk meer in huis :
support
44.1 / 48 / 96/ 192 kHz DAC Sample rate
All ADC'S support 44.1 /48,/ 96 kHz Sample rate
So what? Als je geen 96 of 192 Khz bronnen hebt maakt het allemaal niet uit. Met kwaliteit heeft het ook weinig te maken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar zo laten hoe het is , of kan de kwaliteit nog betere. door un auc 202 ?

Ik koop alleen nog wat betere kwaliteits kabels. voor de audio overdracht.
Pagina: 1