speedtouch 780 modem bridged met tiscali: 3 ip ranges

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik ben aan het vechten om een speedtouch 780 modem in te stellen op het Tiscaly/babyXL netwerk over ISDN.

Ik gebruik de volgende instellingen:
VPI =0, VCI =34 modem=(1483) bridge en de DHCP server van de speedtouch is uit.

Het verbinden van het modem met internet gaat goed. Ook een aantal PCs die via wireless verbinden werken goed. Maar het vreemde is, is dat er verschillende IP adressen worden uitgedeeld, volkomen in een andere range. Ik krijg:

82.xx nummers
195.xx nummers
212.xx nummers.

De DNS servers zijn altijd hetzelfde en in de 82 range. Gek genoeg werkt internet bij de 82 en de 212 ranges, maar niet bij de 195. Ook communiceren de PCs (uiteraard) niet met elkaar omdat ze in verschillende ranges zitten. Bij de status van de netwerkverbindingen staat dat de IP adressen komen van twee verschillende DHCP servers bij tiscali beide uit de 195 range.

De tiscali helpdesk wil niet helpen omdat het geen tiscali modem is :( . (We hadden haast en hun modem had de geest gegeven, en op de speedtouch site staat dat het modem gewoon compatible is.).

IP nummers vast zetten werkt helaas niet: dan hebben geen van de pcs internet.

Ik kan in het modem geen losse instellingen wijzigen behalve via een wizard. Dat lijkt gewoon allemaal goed te gaan, en internet is dus eigenlijk geen probleem. Alleen de IP adresseren vanuit Tiscali is vreemd en laat het thuisLAN in de soep lopen.

Iemand een idee wat ik moet veranderen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12
Als je de 780 in bridge modus zet, zul je er een aparte router achter moeten zetten tbv wireless en meerdere PC's.

Tenzij je een routed subnet hebt gaat je huidige setup niet werken. Je zal de modem in routed modus moeten zetten.

Op de site van Thomson staat een prima configtooltje hiervoor:
http://www.speedtouch.nl/...7xx_config_nl_R6x_v14.exe

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-03 01:45
Je zult inderdaad je modem uit bridge en in routing modus moeten zetten. Het is niet mogelijk op het Tiscali meer dan één PC werkend te krijgen achter een bridge en het aansluiten van drie PC's achter een bridge levert gegarandeerd problemen op.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik had al zo'n vermoeden. Het vreemde is, is dat als ik het modem in routed mode zet, ik geen internet verbinding met Tiscali krijg. Of ik dat nu doe met het tooltje of handmatig. Het modem krijgt geen ip adres.

Ik had dit ook al voorgelegd aan de helpdesk van Tiscali, maar uiteraard wordt er niet geholpen met een speedtouch modem...

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36

Speedmaster

Make my day...

Zie het niet vermeld staan maar is je Speedtouch wel geschik voor het ISDN netwerk (Annex-B)?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Tuut-Tuut schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:36:
Zie het niet vermeld staan maar is je Speedtouch wel geschik voor het ISDN netwerk (Annex-B)?
Yep, het is een 780(i) WL om precies te zijn. Anders had hij het hele DSL signaal niet kunnen oppikken.
Pagina: 1