Goedkoper internet in België, het lijkt op komst

Pagina: 1
Acties:

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 14:36
Ik ben vandaag toevallig een artikel tegengekomen op de nieuwssite van de standaard. http://standaard.typepad.com/bizblog/. Hierin staat er beschreven dat er een nieuwe internetprovider in België op de markt komt met deze aanbieding:

" Zij beweren ADSL2+ aan te bieden, onbeperkt downloaden, 20Mbit down en 1Mbit up voor een slordige € 40 per maand. Dat lijkt duurder dan dommel.com, maar daarin zit de prijs van een telefoonlijn al vervat, "

Er wordt in het artikel ook vermeld dat de prijsen van Belgacom voor de huur van hun lijnen blijkbaar serieus gedaald zijn. Wat denken jullie hier van? Is België eindelijk op weg naar wat gezonde concurrentie en het Nederlandse systeem of zullen deze bedrijfjes binnen een jaar failliet gaan? Wat zal belgacom doen, prijzen verlagen en limieten verhogen of gewoon negeren?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoals het verleden heeft uitgewezen: als alleen de grootverbruikers overstappen naar een nieuwe provider, zal de provider ten onder gaan aangezien zij meer "netwerk" moet inkopen bij de infra-leverancier.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Precies, het is een 80/20 regel, zonder de 'gematigde downloaders' is het moeilijk om als ISP te overleven.

Edit; maar áls het er een keer zou komen voor de Belgen, dan begint het weer ergens op te lijken ;)

[ Voor 32% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 03-09-2007 20:48 ]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• PierreG
Inderdaad, misschien zal dit in het begin zo zijn. Maar als er nu verschillende zo'n bedrijfjes opduiken die gebruik maken van de goedkopere tarieven, dan zou je toch verwachten dat er tenminste 1 overleefd die wat kan concureren met belgacom. En volgens mij zijn het nu toch al meestal grootverbruikers die overstappen op bv dommel en met hun nieuwe abbonement zien de de toekomst blijkbaar toch rooskleurig in.

• MAX3400

MAX3400

Stel nou dat er een paar bedrijven bij Belgacom aankloppen voor netwerk-toegang en financieel sterk genoeg zijn om een tijd te overleven. Denk dat Belgacom dan de tarieven zelf wel omlaag schroeft voor hun eigen gebruikers "zodat de gemiddelde gebruiker niet de overlast heeft van overstappen".

Kjk maar naar KPN; dat was relatief duur ten opzichte van de prijsvechters maar kan nu mooi meedraaien in de gemiddelde markt. Waarom? Omdat ze prijzen omlaag hebben geschroefd voor eigen abonnee's maar de netwerk-toegang voor anderen niet hebben aangepast.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:54
MAX3400 schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:51:
Stel nou dat er een paar bedrijven bij Belgacom aankloppen voor netwerk-toegang en financieel sterk genoeg zijn om een tijd te overleven. Denk dat Belgacom dan de tarieven zelf wel omlaag schroeft voor hun eigen gebruikers "zodat de gemiddelde gebruiker niet de overlast heeft van overstappen".
Pff, dat zou toch al lang gebeurd moeten zijn dan?
Scarlet biedt meer volume voor dezelfde prijs, dommel ook, realdsl ook, edpnet ook enz... En toch blijft de hoofdmoot van de klanten verdeeld onder Telenet en Belgacom. Buiten Scarlet zijn deze providers totaal niet bekend bij het grote publiek en dat is volgens mij het probleem. Oh ja, Scarlet wat dan wel iets bekender is, heeft dan weer een slechte naam qua aftersales behandeling. Gelukkig nog geen probs mee gehad.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• PierreG
Tja, misschien zal de sneeuwbal wel beginnen rollen. Als Belgacom bv z'n datalimieten wat hoger zal beginnen instellen, dan zal telenet uiteindelijk ook wel eens moeten reageren met hun 12 gig/maand limiet. Een klein duuwtje kan genoeg zijn om de internetmarkt een beetje in een stroomversnelling te laten gaan. Maar langs de andere kant verwacht ik wel dat belgacom/telenet zo lang mogelijk zullen proberen vast te houden aan het voor hen gunstige systeem dat er nu is.

Ik herinner mij nog dat de standaard om een reactie van belgacom vroeg bij het nieuws dat dommel met hun nieuw abonnemet kwam en bij belgacom zeiden ze gewoon dat ze nog nooit van dommel gehoord hadden en er niets veranderd. Ze willen de nieuwe providers blijkbaar gewoon doodzwijgen.

• MAX3400

MAX3400

FragileM64 schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:55:
[...]

Pff, dat zou toch al lang gebeurd moeten zijn dan?
Scarlet biedt meer volume voor dezelfde prijs, dommel ook, realdsl ook, edpnet ook enz... En toch blijft de hoofdmoot van de klanten verdeeld onder Telenet en Belgacom. Buiten Scarlet zijn deze providers totaal niet bekend bij het grote publiek en dat is volgens mij het probleem. Oh ja, Scarlet wat dan wel iets bekender is, heeft dan weer een slechte naam qua aftersales behandeling. Gelukkig nog geen probs mee gehad.
Want?

Wat is het marktaandeel van die kleinere providers? Ik denk dat dat een stuk anders ligt dan, voorheen, KPN vs. Zonnet/XS4All/WXS

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Hm, ik bekijk net de website van dommel.com, maarreh, snelheden tot max 4,6 mbps down & 512 kbps up ?

Wat is nu bij Belgacom de max down/up dan eigenlijk ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Telenet adverteert met zijn 'snelle' verbinding (10 Mbps), terwijl Belgacom voor dezelfde prijs 4 Mbps down aanbiedt. Beiden hebben ze 12 GB per maand dataverkeer.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1