• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 09:16
Ola,
Na een paar dagen in de woestijn in Chili maakt mijn objectief een nogal knarsent geluid.
Alleen bij het focussen niet bij het zoomen.
Wat doe ik hier het beste mee? Kan zoiets schoongemaakt worden?
Het betreft een Sigma 70-300 APOII

Dank voor het meedenken,
Asprine

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:31
Schoonmaken van delicate spullen als objectieven kan het best gedaan worden door een profesioneel... Geef eens een belletje naar Sigma Nederland of ze iets voor je kunnen betekenen. (en nee het gaat geen garantie worden, helaas)

[ Voor 11% gewijzigd door Ronald op 03-09-2007 18:37 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Ik lees ff mee. Zelfde lens, zelfde probleem....

P R N D

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik weet niet wat de lens kost (tegenover reparatie) maar anders zou je kunnen proberen het zo te laten en kijken of het er uit slijt.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Meestal slijt het er wel uit.. Het komt meestal dezelfde weg er wel weer uit (ik zou het bij de Sigma zo niet weten hoe). ik denk dat het zand voor de groef uitgaat (en niet echt tussen de groef en het "radertje" zit.. want dan doet al snel de focus/zoom het niet meer) en dat hoor je. Meestal zijn het 2 lensblokken bij deze telezooms die ten opzichte van elkaar verschuiven. Daartussen zou zand kunnen komen te zitten.. daar moet je ff op letten (maar ik zou me daar niet al teveel zorgen over maken .. klinkt erger dan het is.. meestal maakt het niks uit bij beeldkwaliteit).
Had ik met een Nikkor 70-300G.. en een week later was het geknars weer weg.

• Asprine
@Henk

Dank voor je reactie, was al van plan het maar een tijdje aan te zien. Verwachte al dat het het handen vol geld zou gaan kosten en dan is het het niet waard.
Tja dat hou je als je je spullen gebruikt, de fotos waren tenminste wel erg de moeite waard.
Groet

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Krijgen we daar nog een test of showcase van? Ben wel erg benieuwd.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Huh? vind je zand zo interesant dat je daar foto's van wilt maken? Dan mag je wel een keer langskomen hoor. Er ligt bij mij nog wel wat zand in de tuin. ;)

Oh? bedoelde je dat niet? O-) Je wilde foto's uit Chili 8)7 Sorry, even niet zo helder :*)

• Asprine
Heb er hier een paar online staan in mijn photoblog, die zijn alleen niet bewerkt:
http://www.asprine.net/index.php?showimage=202
Pagina: 1