Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Flash]Data uit XML-bestand wordt niet goed geconverteerd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een voorbeeld van de data uit mijn XML-file

code:
1
<mapfile>G:\Skoalle\Multimedia Design & Technology\Jaar 5 - Periode 3 & 4 van 4 - Afstuderen\TNO\Applicatie\tnobuilding.jpg</mapfile>

Er moet een afbeelding worden ingeladen, zoals te zien is in bovenstaande code, echter wanneer ik dit stukje code uit de XML-file inlees, wordt dit stukje data verkeerd in de variabele imageFile geplaatst.

code:
1
2
3
4
5
6
7
var xmlConfig:XML = new XML();
xmlConfig.ignoreWhite = true;
xmlConfig.load(config.xml);
imageFile = xmlConfig.firstChild.childNodes[1].firstChild;
imageFile = imageFile.toString();
trace (imageFile.valueOf() === imageFile.toString()); //true
trace (imageFile); //G:\Skoalle\Multimedia Design &amp; Technology\Jaar 5 - Periode 3 & 4 van 4 - Afstuderen\TNO\Applicatie\tnobuilding.jpg</mapfile>

De ampersand uit de XML-code wordt vervangen door &, met als gevolg dat ik de image niet meer kan inlezen. Nu kan ik wel nagaan of het inlezen verkeerd gaat en kan ik & vervangen door &, maar hetzelfde probleem kan ook voor komen bij het gebruik van andere tekens.

Overigens is de XML-encoding die ik gebruik UTF-8, maar ik heb het ook al geprobeerd met ISO-8859-1.

Is hier een oplossing voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 18:12 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

crisp

Devver

Pixelated

urlencoden

Intentionally left blank

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams