Een voorbeeld van de data uit mijn XML-file
Er moet een afbeelding worden ingeladen, zoals te zien is in bovenstaande code, echter wanneer ik dit stukje code uit de XML-file inlees, wordt dit stukje data verkeerd in de variabele imageFile geplaatst.
De ampersand uit de XML-code wordt vervangen door &, met als gevolg dat ik de image niet meer kan inlezen. Nu kan ik wel nagaan of het inlezen verkeerd gaat en kan ik & vervangen door &, maar hetzelfde probleem kan ook voor komen bij het gebruik van andere tekens.
Overigens is de XML-encoding die ik gebruik UTF-8, maar ik heb het ook al geprobeerd met ISO-8859-1.
Is hier een oplossing voor?
code:
1
| <mapfile>G:\Skoalle\Multimedia Design & Technology\Jaar 5 - Periode 3 & 4 van 4 - Afstuderen\TNO\Applicatie\tnobuilding.jpg</mapfile> |
Er moet een afbeelding worden ingeladen, zoals te zien is in bovenstaande code, echter wanneer ik dit stukje code uit de XML-file inlees, wordt dit stukje data verkeerd in de variabele imageFile geplaatst.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| var xmlConfig:XML = new XML(); xmlConfig.ignoreWhite = true; xmlConfig.load(config.xml); imageFile = xmlConfig.firstChild.childNodes[1].firstChild; imageFile = imageFile.toString(); trace (imageFile.valueOf() === imageFile.toString()); //true trace (imageFile); //G:\Skoalle\Multimedia Design & Technology\Jaar 5 - Periode 3 & 4 van 4 - Afstuderen\TNO\Applicatie\tnobuilding.jpg</mapfile> |
De ampersand uit de XML-code wordt vervangen door &, met als gevolg dat ik de image niet meer kan inlezen. Nu kan ik wel nagaan of het inlezen verkeerd gaat en kan ik & vervangen door &, maar hetzelfde probleem kan ook voor komen bij het gebruik van andere tekens.
Overigens is de XML-encoding die ik gebruik UTF-8, maar ik heb het ook al geprobeerd met ISO-8859-1.
Is hier een oplossing voor?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 18:12 ]