Toon posts:

ATI 1600XT 512 mb probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
vandaag mijn oeroude Radeon 9200 ingewisseld voor een 1600XT PRO 512MB. Eerst de drivers verwijderd dmv de ATI verwijdersoftware. Daarna de pc uitgeschakeld en de kaarten verwisseld, en na het opstarten de nieuwe drivers geinstalleerd.
Na opnieuw opstarten blijkt dat op de desktop sommige iconen niet te zien zijn, ook niet bij mouseover. In IE is bijv. het rode kruisje niet te zien rechtsbovenin.
Als ik een spel opstart, in dit geval Rcoaster tycoon 3, blijft het beeld zwart en zie ik alleen de cursor. Het geluid werkt prima dus het spel start gewoon op. Ik zie alleen niks op de cursor na!

Weet iemand wat ik fout heb gedaan? Moet de hele boel geformatteerd worden oid?

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-02 18:04

yni

probeer eens alle drivers van ati te verwijderen die je kan vinden in software
daarna driver cleaner downloaden op www.guru3d.com ---> http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

dan moet je in driver cleaner alles van ati selecteren en dan clean op clean drukken.. alle oude drivers en programma van ati worden nu gewist en daarna van www.ati.com de nieuwste drivers ophalen en instaleren...

suc6

[ Voor 21% gewijzigd door yni op 03-09-2007 17:55 ]

• MvandeK
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
laat maar, niet goed gelezen welke kaart hij had. heb zelf dit probleem wel met een x1600 pro agp. lag aan mijn ati catalyst 7.8 drivers, teruggaan naar 7.6 hielp bij mij wel.

x1600xt is er zeker niet in agp versie..

[ Voor 78% gewijzigd door MvandeK op 03-09-2007 18:01 ]

Fotografie voor beginners | Home Assistant configuratie

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon 7.8 deinstalleren en even de ati drivers weggooien?
En waar kan ik 7.6 vinden?
Ik heb trouwens inderdaad een AGP kaart, dat zal dan inderdaad geen XT zijn.

• MvandeK
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:05:
dus gewoon 7.8 deinstalleren en even de ati drivers weggooien?
En waar kan ik 7.6 vinden?
Ik heb trouwens inderdaad een AGP kaart, dat zal dan inderdaad geen XT zijn.
je download driver cleaner pro hier:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

en als je het gedownload heb, installeer je het, en daarna open je het programma, klik je een keer op ok om de waarschuwing te accepteren, en dan krijg je een scherm te zien. je klikt onder het dropdown menu multiple filters (en nog iets) aan, en dan selecteer je alles uit het dropdownmenu(menu met het pijltje naar beneden) waar de naam ati in staat, en voegt dat toe door op add te klikken, dan klik je op start, en het programma verwijdert alle dingen die met ati te maken hebben, dan reboot je je pc, en download je deze drivers:
http://ati.amd.com/suppor...n/radeonxip-cat76-xp.html
de ati catalyst 7.6 series, je kan hier zelf kiezen wat je allemaal aan dingen wil downloaden.

kom je zo wat verder? :P

Fotografie voor beginners | Home Assistant configuratie

Verwijderd

Topicstarter
top maarten, bedankt voor de uitgebreide uitleg ;)

ik laat het weten als het gelukt is.

• Jaapsoldaat
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-03 15:30

Jaapsoldaat

Electrifying....

Had idd hetzelfde probleem! Was een computer aan het herinstalleren (met daarin een 1600XT pro 512) en met de catalyst 7.8 liet ie inderdaad geen icoontjes zien en nog wel meer raars.
7.6 en alles doet het weer netjes.

Vind het overigens wel een beetje jammer van ATI...

megabytes maken de man.

Pagina: 1