Filmmuziek

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-02 11:00
Hee

Ik ben al tijden opzoek naar de naam van muzikale filmmuziek. Dus die dreigende deuntjes bijvoorbeeld. Hoe heet dat soort muziek, en waar kan ik deze downloaden?
Ik heb al geprobeerd naar 'soundtracks' te zoeken, hier krijg ik wel tracks uit films, maar geen muzikale!
Voorbeeld van muziek dat ik bedoel: Link naar filmpje

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?

Groetjes! T-!-M

Ps. ALs ik het antwoord heb kan dit topic weer dicht.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 11:52
muziek clipt een beetje enorm :p
maar ga eens op zoek naar muziek van Jerry Goldsmith ed. componisten die filmmuziek geschreven hebben... en goede ook..

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:14

Tim Schuhmacher

abasios

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52
Die 'dreigende deuntjes' zijn muzikale composities, gij barbaar :)

Je moet zoeken op 'score'. De muziek van een film heet de 'score'. Bekende componisten zijn John Williams, James Horner, Nino Rota, Danny Elfman...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:06
Als je muziek van een bepaalde film zoekt, kijk dan eens op IMDb; klik dan onder "Cast" op "more" en zoek naar "Original Music by", daar vind je de componist. Op die naam i.c.m. de filmnaam moet je wel e.e.a kunnen vinden. Van de meeste films zijn namelijk wel degelijk soundtrack-cd's beschikbaar met de orkestmuziek.

Verder zijn enkele bekende filmmuziek-componisten:
John Williams (Star Wars, Indiana Jones, Superman, Jurassic Park, Saving Private Ryan, Harry Potter, etc.)
Hans Zimmer (The Lion King, The Rock, Mission Impossible, The Gladiator, Pearl Harbor, etc.)
James Horner (Braveheart, Apollo 13, Jumanji, Titanic, The Mask of Zorro, Enemy at the Gates, Troy, etc.)
Howard Shore (Lord of the Rings, Philadelphia, etc.)

en nog veel meer natuurlijk..

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 18:34
Ik ben zelf ook wel fan van filmmuziek, bv die van Batman Begins en POTC3 zijn erg goede scores.
Kijk eens op http://www.filmmuziek.be

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Verwijderd

Yep.

En het is gewoon de Soundtrack, of OST (Official Soundtrack, of was het Official Score Track...).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.