Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Flash] Multi user video chat applicatie

Pagina: 1
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de afgelopen dage nwat aan het zoeken geweest op internet voor een flash-applicatie die chats met meerdere users met webcam kunnen behandelen.

Het valt me echter op dat geen van de applicaties die ik vind echt ondersteunt wat ik daadwerkelijk wil.

Dat is het volgende:
  • De applicatie moet meerdere chatrooms hebben (dat is vrij standaard)
  • In die chatroom moet naast de username ook zijn of haar avatar worden weergegeven. Op het moment dat je op die avatar klikt moet direct de webcam van desbetreffende persoon te zien zijn. De meeste applicaties ondersteunen dit
  • Echter, ik (of mijn opdrachtgever) wil hier een oneindige lijst met avatars zien, dit zie ik nergens terug
  • Geluid moet er ook in voorkomen maar dat is ook vrij standaard
punt 3 is dus eigenlijk het enige uitzonderlijke wat ik zoek in de applicatie

Nu vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het bouwen van dergelijke chatapplicaties in flash (eventueel in java) en of er een reëele mogelijkheid is om dit voor elkaar te krijgen. Of zijn er mensen die weten of er al ergens zo'n applicatie bestaat?

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05
Als je handig bent met zowel flash als java zou ik eens kijken naar Red5. Dat is een opensource variant van flash media server. Alles wat je wil is met de juiste knowhow te bouwen met die combinatie.
Als je op zoek bent naar een kant en klare oplossing....heb ik niets gezegd..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks voor de tip. Het is mij om het even. Java ben ik ondertussen wel redelijk bedreven in, Flash heb ik hier ook iemand voor. Maar als t zonder moeite te doen kan dan is het ook prima

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

het is hier de bedoeling dat we het hebben over het ontwikkelen van eigen dingen, dit is eigenlijk een software vraag, ik laat dit topic open als we het kunnen hebben over het zelf bouwen van een multiroom chat engine met webcam in flash en bijvoorbeeld red5 zoals sanderb zei, maar als we het over adobe connect gaan hebben, of andere software dan gaat dit topic dicht.

Stoer; Marduq

• Milt
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-07-2024
Vraag eens na bij http://www.blueberry.nl. Die hebben volgens mij wel aardig wat ervaring met Flash chat applicaties.

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, maar dan was ik denk ik niet helemaal duidelijk genoeg. Iedere user in de chatroom moet aangegeven worden met avatar van zeker 150 bij 150 pixels. Op het moment dat je op zon avatar klikt moet in principe de webcamverbinding direct tot stand komen.

Ik heb me eens verdiept in de red5 tutorials en dat is een uiterst interessant project. Ik zal eens aan de flash man vragen of hij zich in staat acht daar mee te werken. Ik zie het in ieder geval wel zitten en met die tutorials lijkt het me een stuk 'makkelijker' om dat zelf te realiseren. Als we besluiten daarmee te werken zal ik vast nog wel eens met vragen komen, dus nog niet direct sluiten please :> ;)

• XangadiX

XangadiX

Red5 staat hier op een experimenten server en ik moet zeggen dat het aardige resultaten opleverd, maar ik heb het nog nooit geprobeerd op het wereldwijde web, wellicht dat het allemaal dan een stuk trager wordt.

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Die videochat applicatie in die voorbeelden van red5 is bijna precies wat ik zoek :). Er mist nog wel wat dus ik ga hem nog proberen aan te passen. Er zit namelijk ook een .fla file bij. Met een beetje mazzel heb ik nu in de helft van de tijd van het zelfbouwen een mooie oplossing :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok heftige shit. Het is gemaakt met Flex2. Als je dit dus van de basis uit gaat maken is het nog best een hele klus. Maar met zo'n voorbeeldje.... Met Java kennis is er echt geen lol aan om de simpele dingen aan te passen en vermenigvuldigen enzo. Maar t zit wel in .as (ActionScript als ik het goed begrijp? ) bestanden dus dan lijken Java en ActionScript praktisch op elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu heb ik dus wel daadwerkelijk iets. Ik wil een scrollpane inbouwen die alle videoschermpjes die in de applicatie komen omvat.

Bij zoeken op internet worden er echter alleen maar plaatjes en teksten uit directe links gevist en er wordt zelfs gesteld dat het vanuit de Library een veel ingewikkeldere zaak wordt.

Nu is het dus zo dat ik 10 videoschermpjes heb die ieder de webcam van 1 persoon kunnen laten zien. De ondersten van die schermpjes komen dus niet in beeld en firefox komt ook nietm et een scrollbalk.

Heeft iemand dus een idee hoe je in plaats van tekst of plaatjes een object uit de library in het scrollpane kan zetten. Datm oet toch mogelijk zijn ?

• XangadiX

XangadiX

je kunt het videowindow in een movieclip inbouw, een linkage identifyer geven en attachen: http://www.adobe.com/supp...script_dictionary508.html

misschien wil je even een boek over actionscript kopen als referentie en om wat vaardigheden op te doen? als je attachmovie niet kent wordt een dergelijke applicatie niet heel eenvoudig om te schrijven denk ik

Stoer; Marduq

Pagina: 1