Sony DSC-W55 of Canon Ixus 70

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:27

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ja, ik weet dat ik van alles over gebruikerservaringen kan lezen, maar ik kan de knoop maar niet doorhakken over dit:

Sony DSC-W55 + 1 GB memory stick + 2e accu + originele tas = 250 euro (Wehkamp)
Dat is een redelijke prijs.

Canon Ixus 70 = 185 euro los
+ accu + tas + 1 GB SD = + 30 + ? + 10 = ook ongeveer 250 euro.

Ik las dat de Canon sneller foto's achter elkaar kan maken, en ook zonder te bufferen.
Daarnaast kun je de sluitertijd langer instellen, leuke feature voor speciale foto's.

Canon is een echt fotomerk, zeggen veel kennissen.

Zullen we stemmen ;) Wie is voor Canon, wie voor de Sony?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 17:27
Tja, vrij moeilijk je hierin te adviseren, het is een vrij persoonlijke keus lijkt me. Beide camera's ontlopen elkaar niet veel. Ik heb persoonlijk een voorkeur voor Canon, als merk, gebaseerd op mijn ervaringen met beide merken (Canon heeft in mijn ervaring goede AF).
Sony heeft, aan de plaatjes te zien (ik ken ze niet), iets meer presets, wat het makkelijker maakt om in verschillende situaties gewoon point-en-shoot te fotograferen. Ook zal de Sony iets goedkoper uitpakken denk ik (als je prijzen vergelijkt bij dezelfde winkel dan is het verschil 36 EUR).

Om nog een paar voordelen van Canon tegenover de Sony te zetten: de Canon maakt gebruik van SD kaartjes (en dat is toch wel een voordeeltje over Sony's Memory Stick, aangezien de kaartjes gewoon meer toepassingen hebben). Zoals je aangeeft kan de Canon makkelijker foto's achter elkaar maken (tot de kaart vol is) en heeft een grotere maximale sluitertijd (las ik ergens)

Onder de lijn blijft het toch een persoonlijk afweging, van model, stijl, kwaliteit, functies en natuurlijk prijs.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Ik heb geen van beide camera's ooit vastgehouden, maar zeg nou zelf: de brushed steel Sony straalt toch veel meer klasse uit dan de IXUS? Technisch maken ze elkaar niks, de lensjes zullen uiterst vergelijkbaar zijn (al is bij Sony nu het "Carl Zeiss" stickertje in de mount gegraveerd ;)), en met z'n 56MB buffer moet die Sony ook wel aardig lang burst foto's kunnen maken.
En SD vs MS(/Pro)? Beide zijn tegenwoordig doodgewoon prima betaalbaar, en zoveel kaartjes heb je meestal toch ook niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:27

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Alle argumenten die jullie noemen zijn terecht.
Jammer genoeg hoor ik niemand zeggen: "de xxx is niet zo geavanceerd als yyy", wat de keuze makkelijker zou maken.

Ik krijg de Sony DSC-W55 eerdaags binnen via Wehkamp. Ik denk dat ik het daar maar bij houd.
De bediening lijkt me iets prettiger, maar ik heb nooit een digitale Ixus in handen gehad.
Die Ixus 70 vind ik ook wat goedkoop ogen, maar schijn bedriegt in dit geval denk ik.

Mocht ik er ooit spijt van hebben de Sony gekocht te hebben, dan meld ik me hier wel weer ;)

Bedankt voor jullie input!

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Voordeel van de Canon is de Digic III processor, een snelle continuous shoot mode, de kleuren zijn stukken beter dan de pipo kleuren van Sony en een snelle opstart en wegschrijven naar de SD. (Allemaal eigen ervaring) Ik heb zelf de Ixus 70 Zwart, en moet zeggen dat hij heel erg degelijk aan voelt. Relatief zwaar en een vrijwel volledige metalen body. De Sony is grotendeels plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:29
Als ik hier ga kijken:
http://www.flickr.com/cameras/ dan is het toch de canon die wint voor mij. Maar goed, zal ook persoonlijk zijn.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1