[XP] Windows loopt vast bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
Hallo,
mijn broertje heeft een probleem met zijn computer. Tijdens het opstarten loopt zijn computer vast. Meestal gebeurt dit net na het welkom-scherm (als de desktop wordt opgebouwd, hij blijft meestal hangen terwijl de dekstopachtergrond zichtbaar is, maar de startbalk maar half is opgebouwd). Er komt geen blue-screen o.i.d., maar de computer gaat niet verder met opstarten en reageert niet meer op toetsenbordaanslagen of muisbewegingen.
In veilige modus opstarten gaat nog wel goed (incl netwerkmogelijkheden). Bij het systeemlogboek zie ik alleen wat niet-geladen services:
AmdK7
Fips
NPPTNT2

Ook geeft "DCOM" de volgende melding:
DCOM kreeg foutmelding 'Deze service kan niet in veilige modus worden gestart. ' bij het starten van de EventSystem-service met de argumenten '' om de server
{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF} te starten

Ik heb gescand met een geupdate Spybot S&D, en met HJT en msconfig gekeken of ik iets vreemds zag, maar enkel de standaard dingen. (S:S&D, Nod32, Itunes+iPod, Nvidia Display driver etc.)

Als ik "sfc /scannow' probeer, krijg ik de volgende foutmelding:
Windows Bestandsbeveiliging kan geen controle van beveiligde systeembestanden uitvoeren.
De specifieke foutcode is 0x000006a [De RPC Server is niet beschikbaar.]

Heeft iemand ideeën hoe ik het probleem zou kunnen oplossen?

[ Voor 18% gewijzigd door dtech op 03-09-2007 16:45 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Over welke Windows versie heb je het nu? :)
Windows Clients - Policy is daar vrij duidelijk over, het is ook essentiele informatie in dit geval.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dtech
Dat was ik inderdaad vergeten te vermelden, erg dom. Het gaat in dit geval om een Nederlandse versie van Windows XP, met SP2.

[ Voor 15% gewijzigd door dtech op 03-09-2007 20:09 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix :)

Gebeurt het ook als je tijdelijk een andere account gebruikt om mee in te loggen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dtech
Ja. Nu er twee accounts zijn blijft hij niet hangen zolang je in het "selecteer-een-gebruikter"-scherm bent. Als je een gebruiker aangeklikt hebt blijft de computer hangen bij "persoonlijke instellingen worden geladen".

[ Voor 0% gewijzigd door dtech op 03-09-2007 21:09 . Reden: typo ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hou beide CTRL-knoppen eens ingedrukt op het moment dat "de corupte gebruiker" inlogt. Als je geen apart aanlogscherm hebt waar je een gebruiker kan kiezen, hou dan beide CTRL-knoppen ingedrukt vanaf het moment dat het Windows XP opstart-balkje verschijnt (na je BIOS) tot ongeveer 2 minuten nadat de taskbar/systray is opgebouwd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dtech
Helpt niet. Ik heb beide gebruikers geprobeerd. Ik heb geprobeerd de CTRL knoppen net voor het aanklikken van de gebruiker in te drukken en heb geprobeerd de CTRL knoppen net na het aanklikken van de gebruiker in te drukken, maar beide maken geen verschil bij het vastlopen van de computer. (Het enige verschil was dat bij de tweede nieuwe gebruiker "Test" de computer één keer vastliep bij "Uw persoonlijke instellingen worden toegepast", maar dat kan toeval zijn)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snelle zoektocht: http://www.geekstogo.com/...rofile-repair-t84209.html

Zoek anders eens bij Microsoft op "repair XP profile"

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dtech
Denk je dat dat helpt? Ik denk nl niet dat het daaraan ligt, als het wel daaraan ligt: waarom logt de tweede gebruiker dan niet in? Dat is nl ook wat er op die website gesuggereerd wordt: maak een tweede gebruiker aan, maar dat werkt bij mij dus niet.
Pagina: 1