Toon posts:

Processor koeler maakte geen contact

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeeej tweakers,

Ik heb een probleem. Ik heb gister een heel nieuw systeem samengesteld en zelf in elkaar gezet en alles werkte perfect.. Tot vandaag toen de computer plots uitviel, ik de computer opnieuw starten en keek in de bios waar stond dat de temperatuur van de processor (Core 2 duo e4400) 90 graden was :? . Dus ik de kast (Antec Sonata III) weer uit elkaar gehaald, en wat bleek het pinnetje onderaan van mn processorkoeler (Arctic Cooling 7 Pro) was waarschijnlijk losgegaan, waardoor hij niet goed contact met de computer maakte. Ik weet zeker dit niet aan mij lag, want ook tijdens het bouwen viel me al op dat dat pinnetje er anders uitzag (maarjah toen klikte die wel goed in het moederbord).

Nu ik de processorkoeler eraf haal, zie ik dat er ook veel koelpasta (standaard op koeler) op de processor vastzit [zie foto 1] en dat er ook veel op de headsink op de koeler zit [zie foto 2].

Alleen wat raden jullie me aan nu te doen?
-Moet ik het pinnetje van de koeler proberen te maken en opnieuw op het moederboard (Gigabyte DS3) proberen te installeren?
-Moet ik de koelpasta eraf halen, nieuwe erop doen en ook weer koeler op moederboard proberen te installeren?
-Of is de processor waarschijnlijk te erg beschadigd dat ik mn processor + koeler terug moet sturen naar de winkel en moet aangeven dat het door de al defecte koeler komt en aanspraak wil doen op de garantie?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en alvast bedankt voor het antwoord ;) .

groet, Stevie

--- Foto's ---
Foto 1: http://www.abi-bijles.nl/other/foto1.jpg
Foto 2: http://www.abi-bijles.nl/other/foto2.jpg

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou proberen de koeler te ruilen/terug te brengen...

*edit*
Foto's doen het niet:?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
klopt, nu doen ze het wel :).
Moet ik de processor ook proberen terug te brengen?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:09:
klopt, nu doen ze het wel :).
Moet ik de processor ook proberen terug te brengen?
Neuh, CPU kan je makkelijk schoonmaken en moet verder werken. Hij is niet voor niets "zelf" uitgegaan om schade te voorkomen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als die pinnetjes gedraait zijn zitten ze los. Het zou kunnen dat het pinnetje dat problemen geeft gedraait zit waardoor ie niet vast komt te zitten.

Kan ook gewoon zijn dat de koeler niet goed is maar voordat je em terug stuurt zou ik het persoonlijk zeker willen weten.

Edit: Pics doen het.

Vergelijk het pinnetje dat niet goed is eens met de rest om te zien of er iets van is afgebroken. Zo ja gewoon de koeler terug sturen.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 03-09-2007 16:15 ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

volgende keer wel iets minder koelpasta gebruiken btw, dat ding kan er bijna in zwemmen ;)

Wabbawabbawabbawabba

• MAX3400

MAX3400

KatirZan schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:14:
volgende keer wel iets minder koelpasta gebruiken btw, dat ding kan er bijna in zwemmen ;)
1 "rijstkorreltje" is genoeg... :+

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nou gelukkig :). Ik was namelijk al bang namelijk omdat ie wel 90 graden geworden was, dat ik 100 kwijt was.
Maar ik heb gelukkig nog wel de boxed cooler van intel en dan probeer ik de Arctic eerst ng gewoon te maken en anders stuur ik hem terug.
De koelpasta uiteraard wel verwijderen, toch? Ik heb net gekeken en op de Intel zit ook al zon klein laagje, dus hoef ik geen nieuwe te kopen :P.

Verwijderd

Topicstarter
haha, nou ik had er zelf ni zoveel op gedaan. Zoveel zat er standaard op die Arctic koeler :P

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Monteer je koeler eens wanneer het bord nog los is van de mobotray of kast. En zorg er voor dat het pinnetje er 100% doorheen zit. Dit zal je probleem oplossen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Pagina: 1