Toon posts:

[Advies] Zelf samengesteld systeem. Goed gedaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal een n00b als het komt op samenstellen (pas 2x eerder gedaan met veel hulp van fora etc.), dus zou ik graag willen weten of ik het goed gedaan heb.
Ik hoop dat dit topic mag op deze manier.

Het systeem is voor mn ouders en ze hebben niet veel eisen. Het moet snel zijn.. dat is eigenlijk de enige eis. Het wordt hoofdzakelijk gebruikt voor surfen en office doeleinden. Natuurlijk moet hij een paar jaar mee. (ze draaien nu nog een van de eerste 1Ghz bakken)

Na wat samenstellen heb ik gekozen voor:
Kast: Antec NSK4480B
CPU: Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed
Mobo: Asus P5B-Plus, Retail
Geheugen: Kingston KVR533D2N4/1G, 1024 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 1 x
DVDRW: NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM

De videokaart die er in komt is mijn MSI 6600GT (PCI-E), aangezien ik het idioot vind dat mijn ouders een betere kaart hebben dan ik, terwijl ze er nauwelijks gebruik van maken. Het zwaarste dat ze draaien is google earth.

Ik ben daarom op zoek naar een nieuwe videokaart voor mezelf.
Ik heb weinig ervaring met videokaarten, maar ik wil absoluut een silent videokaart.
Mijn oog is gevallen op de Asus EN8600GT SILENT/HTDP/256M,DDR3, PCI Express x16.
Ik ben onbekend met ATI, dus daar ben ik te onzeker over om een alternatief te kiezen.

Ik heb gebruik gemaakt van de Multimedia PC guide September 2007 om een idee te krijgen van wat er in zo'n simpele PC moet zitten.

Aangezien mijn ouders (vooral mn vader) het toppunt is van ongeduld, heb ik gekozen voor onderdelen die in vooraad zijn bij de azerty (goede ervaringen mee). Ik ga naderhand de pricewatch nog checken om te kijekn of het kwa prijs in verhouding is met de rest.

Mijn vraag is simpel:
Is dit systeem goed genoeg voor de doeleinden van mn ouders?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:21

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Natuurlijk kan je op deze pc surfen en office gebruiken, maar dat kan ook op hun huidige pc neem ik aan. Had je zelf ook kunnen bedenken natuurlijk, je hebt de BBG voor een multimedia pc gebruikt, office en surfen is nog lichter.
Nogal een overkill systeem lijkt mij, die processor gaat de komende jaren uit z'n neus zitten vreten.

Waarom zouden ze niet afkunnen met bijvoorbeeld dit systeem?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Videokaart kaart eruit en vervangen voor een moederboard met een AMD 690G videokaart. Als Google Earth toch het zwaarste is wat er wordt gedraaid.

Kan je er direct 2GB geheugen in hangen.

Edit: had er even overheen gekeken dat je een Intel processor wilde. Waarom neem je btw geen 1333 FSB cpu?

[ Voor 22% gewijzigd door Spixo op 03-09-2007 16:09 ]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Is het idee dat je hun 'oude' systeem krijgt als zij hun nieuwe hebben? Zoja, is het dan niet handiger en fijner voor jou als zij hun huidige systeem houden en jij gewoon voor hetzelfde budget een nieuwe pc samensteld?

Of is dat systeem sowieso aan vervanging toe?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hun oude PC inderdaad, maar dat wordt mijn server.

Wat ik bedoelde met mijn vraag was of het geen overkill systeem was. Ik begrijp dat het de simpele taken makkelijk aankan.

Mijn eigen computer zit het hardst te schreeuwen om een nieuwe videokaart, vandaar de deal met mn ouders.

Is 2GB geheugen geen overkill?
Ik ben aan het kijken voor een simpeler systeempje nu gebaseerd op dat basis systeem artikel.

edit:

Nieuwe samenstelling:

kast: Antec NSK4480B,Zwart
mobo: GigaByte GA-M55S-S3 (onboard videokaart == geen nieuwe voor mij :p)
CPU: AMD Athlon 64 X2, 4200+, Socket AM2, Boxed (3800+ is maar 3 euro goedkoper)
geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
cardreader: Apacer 15-in-1 card reader, Zwart

Dit alles is bij azerty nog geen 300 euri.

Nu nog een leuk silent videokaartje en dan zijn zowel mn ouders als ik erg blij :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 17:28 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:59:
Ik krijg hun oude PC inderdaad, maar dat wordt mijn server.

Wat ik bedoelde met mijn vraag was of het geen overkill systeem was. Ik begrijp dat het de simpele taken makkelijk aankan.

Mijn eigen computer zit het hardst te schreeuwen om een nieuwe videokaart, vandaar de deal met mn ouders.

Is 2GB geheugen geen overkill?
Ik ben aan het kijken voor een simpeler systeempje nu gebaseerd op dat basis systeem artikel.

edit:

Nieuwe samenstelling:

CPU: AMD Athlon 64 X2, 4200+, Socket AM2, Boxed (3800+ is maar 3 euro goedkoper)

Nu nog een leuk silent videokaartje en dan zijn zowel mn ouders als ik erg blij :)
Ik zou toch serieus een AMD 690G chipset nemen als je toch voor onboard video gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Die Gigabite heeft toch geen onboard video?
Ik wil nl geen onboard, omdat ik mezelf dan een nieuwe videokaart door de neus boor :p

oja: hebben de huidige videokaarten nog analoge ingangen? Mijn eigen monitor is nl relatief oud, en heeft geen DVI.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 18:17 ]

Verwijderd

Ricardo87 schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:29:
[...]

Ik zou toch serieus een AMD 690G chipset nemen als je toch voor onboard video gaat.
Maar hij gaat niet voor onboard.
Hij wil zijn 6600 GT in die PC steken, en hijzelf krijgt dan een nieuwe...

Verwijderd

Kan je inderdaad niet je oude PC aan je ouders geven, en jij dat nieuwe systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:17:
Kan je inderdaad niet je oude PC aan je ouders geven, en jij dat nieuwe systeem?
Ik betwijfel of ze daarmee accoord gaan :p
Dan kopen ze nl in feite voor mij een nieuwe PC :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:19:
[...]

Ik betwijfel of ze daarmee accoord gaan :p
Dan kopen ze nl in feite voor mij een nieuwe PC :P
Ja oke, maar het zou mooi zijn, wie niet waagt wie niet wint he;)

• The_Sentinel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:59:
...

Nieuwe samenstelling:

...
Ik mis alleen nog een HDD (SATAII?) in je lijstje....

WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders nemen de HDD mee uit de oude computer. Ik heb nog zal HDDs liggen voor mn servertje.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:02:
Ik ben nogal een n00b als het komt op samenstellen (pas 2x eerder gedaan met veel hulp van fora etc.), dus zou ik graag willen weten of ik het goed gedaan heb.
Ik hoop dat dit topic mag op deze manier.
CSL Beleid :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.