[X1900XT] Fried core symptonen?

Pagina: 1
Acties:

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-02 18:04
hey allemaal

ik heb sinds vorig jaar een ati X1900xt en deze werkt sinds die tijd prima en klokt ook goed over.. laatst had ik echter mijn pc s'nachts aanlaten staan ivm downloaden. toen ik s'ochtends wakker werd was de fan van mijn artic accelero X2 ermee gestopt en was de core van mijn videokaart 90 graden....

hoelang de core 90 graden is geweest weet ik niet, dit is niet gelogd en heb ik nergens kunnen vinden.
het probleem is echter dat als ik nu een game speel het spel soms blijft hangen na een half uur of meteen als ik begin of eigelijk gewoon random... hij blijft het stukje geluid van die tijd de gehele tijd herhalen en het beeld bevriest. het enige wat je kan doen is resetten...

de temperaturen zijn nu meestal rond de 60 graden als ik m'n kaart gebruik..

dat mijn pc als het ware bevriest kan dat zijn omdat mijn core dus (lange) tijd 90 graden is geweest of heeft dit niets met mijn videokaart te maken?

greetz

edit: wat ik al gedaan heb:

geklokt op de normale snelheden en daarmee gespeeld (de 2d snelheid dus)

alle overkloks weggehaald...

meer koeling aangebracht op de voltage regulatoren want die werden nogal warm..

alles apart gebenched ( cpu en gpu )

[ Voor 16% gewijzigd door yni op 03-09-2007 15:55 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:44
Denk dat je het probleem toch ergens anders moet zoeken. een GPU kan prima temps van 90c aan, daar gaat ie echt niet kapot van.

Probeer je geheugen eens te testen, voedingslijnen checken, mss drivers vervangen en/of een herinstallatie.