Toon posts:

Harde schijf configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een "Seagate 500GB SATAII Barracuda 7200rpm 16MB". Ik heb deze zelf gemonteerd in mijn kast samen met nog een aantal nieuwe onderdelen. Nu blijkt deze schijf enorm veel lawaai te maken bij het lezen en het schrijven. Mijn vraag is nu of hier iets is aan te doen?

Verder heb ik niet zoveel verstand van sata en kwam ik in de bios de optie tegen om de schijf te schakelen volgens AHCI / IDE / RAID . Ik heb hierbij IDE gekozen maar mijn vraag is nu of deze schijf dan ook wel zijn sata capaciteiten ten volle benut? (RAID opstelling heb ik niet nodig)

Alvast dank,

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 15:49 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Beter is om AHCI te gebruiken (tenzij je natuurlijk RAID wilt), gezien je dan features als TCQ en NCQ kunt gebruiken.
Voor wat betreft de herrie zou ik eens kijken of de schijf wel recht in je pc zit en ook goed vastzit waardoor het niet gaat resoneren. Seagates zijn doorgaans stille disks, dus veel herrie klinkt iig niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu in het bezit van de nodige drivers op floppy. Op het net kan ik echter als enige methode voor het installeren van deze drivers het gebruiken van de F6 toets tijdens de installlatie van windows terugvinden. Bestaat er geen alternatieve methode voor als het besturingsysteem reeds geinstalleerd is? Of moet ik gewoon alles opnieuw installeren?

Alvast dank,

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 12:04 ]