systeem post niet door ontbrekend tachometer signa

Pagina: 1
Acties:

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 18:01

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
hallo!

Ik ben er inmiddels achter waarom mijn nieuwe systeem niet post. (fans gaan draaien maar verder alleen 4 lange piepen achter elkaar waarna het systeem zichzelf uitschakeld) KT7a raid mobo btw. Dit betekent dat het systeem geen toerental signaal ontvangt van de proc koeler. Deze (delta 60mp) zit wel aangesloten op fan1 maar heeft geen derde draadje (degene die het toerental doorgeeft) Nu "denkt" mijn pc dus dat er geeen koeler op zit, terwijl deze gewoon staat te blazen. Nu kun je deze controle in het bios disabelen, alleen hoe kom je in het bios als je systeem niet post >:) |:( Eerste ervaring met abit is dus niet helemaal om gelukkig van te worden. Weet imand of ik hier iets aan kan doen of zal ik gewoon een nieuwe fan moeten aanschaffen (eentje met tach signaal)

alvast bedankt

een treffende spreuk

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 08:20

E-Vix

Nu met sneeuw!

Omdat ie nu toch al niet boot, zou je kunnen proberen je CMOS leeg te halen. (zie je handleiding hoe dat op jouw mobo moet). Met een beetje geluk staat dan die controle uit.
Zo niet, dan zul je echt ff een andere fan moeten halen en die aansluiten zodat je 1x je bios in kunt komen om het uit te zetten.
Als iemand bij je in de buurt woont van wie je ff 5 min een cooler zou kunnen lenen is je probleem ook opgelost.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25